👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Wat als de jas niet meer past?

oktober 29, 2020 • Blog, Marketing, Mindset

 

Goed, we blijven voorlopig lekker in onze eigen bubbel.
Feestjes, theaterbezoek, uit eten, dat kan allemaal (hopelijk) na december weer.
De niet noodzakelijke maar wel gezellige activiteiten.

We moeten het thuis maar gezellig houden!
Nu zijn de Herfst en de Winter sowieso seizoenen om naar binnen te keren.
Figuurlijk dan want buiten zijn is hartstikke goed voor je gezondheid!

Hoe trubbelig (of gewoon ronduit klote) het jaar ook is, er is heel veel goeds uit te halen.
Zo denk ik dat dit een perfect jaar is (geweest) om meer eenvoud aan te brengen.
In je leven en in je bedrijf.

Drie vragen, neem even de tijd om jouw antwoorden te formuleren:

1. Wat heb je nu eigenlijk nodig?
2. Hoeveel ballast zeul je al jaren met je mee?
3. Wat is nu precies belangrijk voor je?

Net zoals je er in deze halve lockdown periode achterkomt dat je best wel fijn kunt leven met minder, zo geldt dat ook voor je business.
Je kunt met minder net zo veel en waarschijnlijk nog wel meer bereiken dan dat je nu doet.

Maak het kleiner en Keep it simple.
Al jarenlang de twee belangrijkste uitgangspunten (waardes) voor mij.

Steeds zijn er weer die vragen: Hoe kan ik nog meer eenvoud aanbrengen?
Op wat voor manier kan ‘maak het kleiner’ bijdragen aan mijn en mijn klanten’s groei?

Door minder aan te bieden bijvoorbeeld.
Of door je klant nog specifieker te maken.
Door meer te gaan staan voor wat jij er nu écht allemaal van vindt.

Je bent nooit de enige professional in jouw vakgebied en dat hoeft ook niet.
Je bent wel uniek in wie jij bent.
Door dat (meer) te laten zien maak je het eenvoudiger voor mensen om voor jou te kiezen.

Ik typ dit natuurlijk allemaal omdat ik zelf ook in dit (continue) proces zit.
Hahaha, ik heb mijn eigen blogs hard nodig 🙃

In 1999 startte ik als professional organizer, een beroep waar toen niemand nog van had gehoord, inmiddels volledig bekend.
Een aantal jaren later ging ik binnen bedrijven mensen trainen en coachen om weer grip op hun tijd en inbox te krijgen.
Omdat bleek dat mensen hier gewoon helemaal niet goed van werden, opgebrand door raakten.

Was ik in 2011 nog een van de eersten die zich wat breder op ‘business coaching’ ging richten, tegenwoordig kom je om in de business coaches.
Geen probleem natuurlijk, er is genoeg voor iedereen, maar pas ik die jas nog?
Wil ik die jas überhaupt nog dragen?

De afgelopen anderhalf jaar ben ik hier al mee aan het stoeien.
Het resulteerde onder andere in het onlangs terugkeren naar de zorg voor een super leuke parttime baan.
Voor de broodnodige financiële rust, mijn persoonlijke ontwikkeling en het brengen van mijn kwaliteiten daar waar het ook nodig is.

Blijft de vraag: Hoe past Zakenmam hier verder in, welke kant wil ik daarmee op?
Ik hoef van mezelf nog helemaal geen antwoord op deze vragen te geven.
Het is leuk om erover na te denken en het te laten sudderen.

Zeker als ik mijn twee belangrijkste waardes erbij haal.
Maak het kleiner: in welk onderdeeltje van ‘business coaching’ ben ik nu echt het best/op mijn best?
Keep it Simple: hoe kan ik dit in maximaal drie producten gieten?

In de basis gaat het sinds de start van mijn ‘arbeidsleven’ altijd over het (terug)krijgen van overzicht, een plan maken, focus aanbrengen, het managen van je tijd.
Zodat je daardoor én daarmee verder kunt werken aan het bedrijf én het leven zoals jij dat wilt.
Als ik dit stukje er nu eens uithaal en me daar verder op ga concentreren?
Terug naar hetgeen waar het allemaal mee begon, waar mijn grootste kracht ligt?

Deze vragen zitten nu in de sudderpan.
Voelt best goed en licht.
Wordt vervolgd!

Misschien zit jij ook in zo’n proces, ben je bezig met de vraag hoe je jezelf verder kunt onderscheiden van al jouw collega’s.
Soms speelt het een wat prominentere rol.
Ik vertel je daarom over mijn stuk, omdat ik wil dat je weet dat je nooit de enige bent die hiermee rondloopt.
Ook hoop ik op deze manier bij te dragen aan een wereld met meer eenvoud.
Omdat ik geloof dat we daar gelukkiger van worden.

Nu hoor ik graag van jou:
– welke twee waardes hanteer jij in jouw bedrijf?
– hoe zou je die nog meer kunnen gaan toepassen en wat zou dit je helpen?
– welke andere reactie heb jij op dit artikel?

Dank voor je tijd en leuk om jouw reactie hieronder te lezen.

Groet,

 

 

PS Wil je eens met mij sparren over jouw bedrijf en hoe jij weer overzicht krijgt over alles wat (je denkt dat) er moet gebeuren?
Plan dan een gratis kennismakingsgesprek. Ik kijk graag even met je mee!

>