👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Waarom Facebook zakelijk aantrekkelijk is.

juli 25, 2012 • Blog, Marketing

Dit is mijn gewaardeerde collega Anne Raaymakers.
Anne weet alles van social media en hoe je dit zakelijk het beste kunt gebruiken.
Zij is onlangs voor de vierde keer oma geworden!
We kunnen haar daarom met recht de ‘Dutch Grandmother of Social Media’ noemen.

Anne gaat je deze week 9 redenen geven waarom Facebook zakelijk gezien zo interessant is.

Anne, take it away!

Je hoort mij niet zeggen: ‘Je moet op Facebook’.
Ik zou je niks op willen dringen waarvan ik niet uitermate overtuigd ben dat het je wat zal opleveren.
Maar ik heb wel een paar redenen waarom Facebook voor jouw bedrijf aantrekkelijk zou kunnen zijn:

1) Je mag van je Fanpage (zakelijke pagina) één grote brochure maken en hem dagelijks of wekelijks of maandelijks veranderen zonder kosten. Je mag er aanbiedingen op plaatsen, weggevertjes, acties, wedstrijden, je kunt het zo gek niet bedenken. Gratis. Heb je wel eens iedere week je papieren brochure aangepast?

2) Bezoekers van je fanpage kunnen aangeven dat ze jouw actie, aanbieding, wedstijd of weggevertje leuk vinden of willen delen. Dat doen ze door op de knop ‘Vind ik leuk’ te klikken. Iedereen in het netwerk van de bezoeker ziet dan dat jouw pagina of bericht leuk gevonden wordt. Over viral marketing gesproken…..

3) Je kunt op je fanpage vragen stellen aan je publiek en om hun mening vragen, bijvoorbeeld op een forum. Geweldige manier om marktonderzoek te doen.

4) Iedere 13e bewoner van Moeder Aarde ‘zit’ op Facebook. Jouw toekomstige klant vast ook.

5) Je kunt je persoonlijke verhaal vertellen op je fanpage. Je passie, je drijfveren, je successen, je worstelingen. Je zet je fanpage dan in als een soort blog.

6) Je kunt verwijzingen maken naar je website, je blog, je Twitter en je LinkedIn pagina.

7) Je kunt primeurs, events, workshops, klantendagen en nog veel meer aankondigen op je fanpage en er je netwerk voor uitnodigen.

8) Je kunt foto’s èn video’s plaatsen op je fanpage. Bijvoorbeeld van events. Iedere bezoeker van het event (en haar vriendinnen) die op zo’n foto staat, zal de foto ‘liken’.

9) Je kunt downloads aanbieden op je fanpage, bijvoorbeeld een e-book of whitepaper.

Met andere woorden; met jouw Facebook Fanpage kun je je profileren, traffic genereren, betrokkenheid creëren, en de dialoog aangaan.

 

Dankjewel Anne voor je tips!

>