👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Suzanne: ‘Mijn klanten realiseren zich niet hoeveel ze krijgen van mij’.

maart 9, 2017 • Blog, Marketing

Ik kreeg een vraag van Suzanne:

Hoi Marieke,
Ik geef mijn klanten veel aandacht en energie en wil daar ook de juiste prijs voor vragen.
Hoe kan ik mijn klanten van te voren laten weten dat ze hun geld terugkrijgen in energie?
Het zijn namelijk niet alleen de sessies zelf, ook de telefoongesprekken tussendoor, de mails met extra oefeningen. Ik denk echt met ze mee en wil dat ook graag zo doen. Mijn klanten realiseren zich dat niet altijd goed van te voren. 
Groet, Suzanne

Hele mooie vraag Suzanne en misschien herkenbaar voor meer mensen die nu kijken.
Je zegt allereerst dat je jouw klanten heel veel aandacht en energie geeft en dat wil je ook.
Dat sowieso, hou dat vast, heel goed. Je legt jouw klanten in de watten en dat gaat zich natuurlijk terugbetalen in meer klanten want dat gaat zich rond praten, mensen gaan mooie testimonials aan je geven, ze zijn heel blij. Ga zo door en zorg ervoor dat je dit op je website kunt laten zien, dat mensen je dit na afloop willen vertellen.

Je zegt dat jouw klanten zich niet goed realiseren hoeveel ze eigenlijk krijgen. Ik weet niet precies wat jouw constructie is maar misschien dat je het de klant nu te makkelijk maakt.
Wat bedoel ik hiermee?
Jij verkoopt een oplossing. Je verkoopt geen sessie, je verkoopt geen consult, nee, jij verkoopt een oplossing voor een probleem.
Als je dus werkt met omschreven sessies met daaraan een bedrag, dan kunnen mensen zelf gaan uitrekenen wat het ze ongeveer per uur kost.
Vervolgens gaan zij dan bepalen of zij het dat bedrag waard vinden.
Er wordt dan teveel focus gelegd op wat het bedrag per uur is.

Wat je wil en wat je ook kunt doen is zeggen:
‘Ik heb een traject en we gaan de komende maanden van alles doen. We hebben vijf sessies, je mag mij onbeperkt mailen, ik ga je mailtjes sturen met oefeningen, ik ga je helemaal aan de hand nemen en we gaan er echt samen aan werken dat jij jouw resultaten samen gaat behalen.’
Daar hangt dan prijskaartje X aan vast.

Hiermee voorkom je dat de klant een uurtarief kan gaan uitrekenen.
Het is aan jou om nog veel meer in te zoomen op de resultaten.
Je zegt ‘ze krijgen dat terug in energie’. Ze krijgen jouw energie maar dat vertaalt zich voor hun in concrete resultaten.
Bijvoorbeeld: Ze kunnen weer goed slapen. En daardoor overdag weer goed functioneren. Of ze kunnen beter communiceren met hun kinderen. Of ze kunnen een bedrijf gaan opzetten. Een volgende stap zetten in hun carrière.
Vul het maar in: concrete, waarneembare, praktische resultaten die gaan over geld, gezondheid, hoe ze naar zichzelf kijken (identiteit) en de relaties met mensen die ze om zich heen hebben.

Dat is wat je verkoopt en het is echt heel belangrijk dat je dat goed benadrukt.
De vorm is dan een bepaald traject en in dat traject zitten dan verschillende onderdelen.
Zorg er dus voor dat mensen niet kunnen uitrekenen wat het dan precies per keer kost.
Ze krijgen jou gewoon voor een bepaalde periode.
Dit is net een andere kijk op jouw tariefstelling en wat jij jouw klanten nu precies biedt.
Je verkoopt geen sessies, je verkoopt een antwoord op een vraag waar zij mee zitten.

Ik hoop dat dit jou verder helpt Suzanne, laat het mij weten!
Heb jij een aanvullende tip, laat dan een reactie achter onderaan deze pagina.

Heb jij als kijker een vraag over jouw bedrijf, weet je niet hoe je iets moet doen, loop je ergens tegenaan, mail me dan gerust ik maak graag een video voor jou.

Tot de volgende keer!

 

 

 

Ps: Wil jij in alle rust  en in één middag werken aan jouw bedrijf? Kom dan naar mijn workshop Blauwdruk voor je Bedrijf. Deze organiseer ik regelmatig, wie weet tot dan!

  • Suzanne schreef:

    Hoi Marieke,

    Wat een super leuke verrassing dat ik vandaag ineens mijn vraag beantwoord zag! Heel hartelijk dank daarvoor. Daar heb ik zeker wat aan! Ik ben er gelijk een beetje mee aan de slag gegaan op mijn website.

    Liefs en dank!

    Suzanne

    • Marieke schreef:

      Hoi Suzanne, graag gedaan en wat goed dat je er direct iets mee doet. Ben benieuwd wat dat jou gaat opleveren!
      Groet, Marieke

  • >