👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…

september 22, 2016 • Blog, Mindset

beauty portrait

………..ben jij wel jouw eigen ideale klant?

Regelmatig hoor je mij over ‘jouw ideale klant’ en dat het fijn is om precies te weten wie dat is zodat je méér van die leuke klanten kunt helpen.
Soms is het even zoeken maar altijd kom je uiteindelijk met het plaatje van jouw ideale klant.
En dat plaatje kan natuurlijk veranderen, jij verandert zelf ook.
Denk maar eens terug, jij hebt waarschijnlijk in het verleden dingen gedaan of geaccepteerd die je vandaag never nooit meer zou doen of accepteren!
Dit is ontwikkeling (evolutie) en zo zal je over een jaar misschien heel anders kijken naar iets wat jij vandaag normaal vindt.

Spiegelen is een heel leuk iets om naar te kijken in je business en leven.
Het is een factor die je bewust en onbewust toepast en toe kunt gaan passen.
Wat bedoel ik hiermee?
Mijn vraag is: Ben jij wel jouw eigen ideale klant?
Doe jij zelf wat je van anderen verlangt?
In feite spiegel jij de ander voor hoe er met jou mag worden om gegaan.
Voorbeelden:

  • Investeer geld in jouw ontwikkeling. Als jij zelf niet bereid bent om te investeren, waarom zou een ander dan wel in jou investeren? Tuurlijk, je kunt genoeg gratis vinden maar echte stappen zet je pas als je een financiële investering doet.
  • Zorg ervoor dat je goed in je vel zit en verzorg jezelf, wees stijlvol, dit is de spiegel voor de klanten die je aantrekt. Dus ook bij een thuiswerkdag: kleed je alsof je een afspraak hebt.
  • Respecteer de tijd van jezelf en van de ander, begin en eindig afspraken op tijd.
  • Als iemand twijfelt aan jouw expertise dan twijfel jij waarschijnlijk zelf ook en heb je dat onbewust aan die persoon laten zien. Dit voelt een klant namelijk feilloos aan!
  • Betaal je rekeningen altijd direct en je zult merken dat jouw klanten zonder gedoe op tijd zullen betalen.
  • Ieder zijn vak. Ik kan en wil niet alles weten en doen, ik vertrouw graag op de expertise van anderen. Heerlijk dat er webdesigners, boekhouders, VA’s, loodgieters, schilders en andere specialisten zijn die ik kan inschakelen voor werk en privé. Hiermee spiegel ik dat investeren in expertise uiteindelijk meer oplevert dan kost.

Ik snap dat sommige van deze voorbeelden soms lastig kunnen zijn, bijvoorbeeld die waar geld mee gemoeid is.
Toch wil ik je uitdagen om in elke situatie jouw ideale klant te blijven en jezelf de vraag te stellen: Wat kan ik nu wél doen, wat zou ik willen dat mijn klant in dit geval zou doen?

Als je zelf (nog meer) jouw ideale klant wordt dan komt jouw ideale klant makkelijker naar jou toe!

Nu hoor ik graag van jou:
– ben jij er bewust mee bezig, je eigen ideale klant zijn?
– heb je een voorbeeld van iets dat hierin is veranderd voor jou?
Leuk om jouw reactie hieronder te lezen, dankjewel daarvoor.

Heb jij een vraag over jouw bedrijf of jezelf als zakenmam laat het mij weten, dan help ik je graag verder.

Tot de volgende keer!

email naam

 

>