Meld je aan voor de tips en inspiratie die ik gratis per email stuur!

Jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld zoals beschreven in de privacy verklaring

Q&A tijdens de implementatie ochtend

september 10, 2015 • Blog, Marketing

Een van de dingen die ik doe in mijn werk is het houden van implementatie ochtenden.
Ik had nooit gedacht dat mijn klanten (en ik) het zo leuk zouden vinden om op deze manier te werken, het heeft mij echt verrast.
Een implementatie ochtend is een online bijeenkomst, bijvoorbeeld van 9 tot 12 uur.
We ‘verzamelen’ online, kletsen even bij, daarna deelt ieder haar doel voor de ochtend.
De aanwezige dames kunnen intekenen voor individuele coaching met mij.
Vervolgens zijn er 3 blokken van ongeveer 45 minuten waarin iedereen zelf aan de slag gaat met de taken die bij het doel horen.
Tijdens de blokken ben ik beschikbaar voor individuele coaching, dat doe ik dan via de telefoon.

Die gesprekken duren tussen de 7 en 10 minuten en zijn super effectief. Geen geneuzel, we gaan direct naar de kern en binnen 10 minuten kan de vrouw in kwestie weer verder. Heerlijk.
Als het 1e blok voorbij is komen we weer online samen, is er tijd voor vragen, delen we wat we willen.
Na een korte pauze volgen dan blok 2 en blok 3, ook weer met individuele coaching en gezamenlijke momenten.
Als we aan het eind afsluiten is iedereen blij, is er efficiënt gewerkt, zijn er stappen gezet!

Onlangs was er weer een implementatie ochtend.
Er werden diverse vragen gesteld.
Sommige daarvan kunnen jou misschien ook helpen.
Daarom in dit blog een aantal vragen die zijn gesteld en mijn antwoorden.

Vraag: Ik ben bezig met mijn website. Zal ik nu alvast beginnen met mijn Facebook pagina of wachten tot mijn website klaar is?
Start vandaag alvast met je Facebook pagina. Daar kun je namelijk ook zonder website al beginnen met het opbouwen van je fanbase, je kunt likes gaan krijgen, je kunt mensen al gaan helpen via je Facebook pagina. Ondertussen werk je gewoon door aan je website. Wat heel leuk is, is om je fans via Facebook te betrekken bij je website in aanbouw. Je kunt ze bijvoorbeeld alvast iets laten zien, een logo, een afbeelding die op je website komt, je kunt ze sfeer laten proeven. Je kunt berichten plaatsen waarin je deelt wat je lastig vindt aan het maken van je website, je kunt om input en hulp vragen! En als de website dan bijna online gaat kun je er een feestje van maken op je Facebook pagina!

Vraag: Ik heb een gratis e-boek gemaakt en wil deze nu gaan promoten maar ik loop tegen mijn eigen onzekerheid aan en ben daarom zaken aan het uitstellen. Hoe ga ik daarmee om?
Blijf in beweging want van uitstel komt afstel. Kill those motherf*ckers in your head! Dat er al duizenden gratis e-boeken zijn betekent niet dat iedereen in jouw netwerk en daarbuiten die al heeft. Er zijn altijd mensen die met jouw e-boek precies krijgen wat ze op dat moment nodig hebben en voor wie jij van onschatbare waarde bent of zult worden. Heb je ooit eerder mensen (klanten) geholpen? Waren zij tevreden, hebben zij resultaten geboekt? Ja? Mooi! Begin met het maken van een lijst met minimaal 30 resultaten die jouw klanten ooit hebben behaald. Het kan ook zijn een compliment dat je kreeg. Alles wat positief is over jou en je werk. Leg deze lijst op je bureau of hang ‘m op in het zicht. En dan: aan de slag!

Vraag: Ik heb een eerste grote opdracht binnen om de hele styling van een huis te doen, yeah! Mijn planning is nu alleen een chaos, ik ren me rot voor deze klant en alle andere dingen die er moeten gebeuren in mijn bedrijf en mijn gezin. Help!!
Gefeliciteerd, dat belooft veel goeds voor de toekomst want je bent net pas gestart. Goed gedaan! Nu even rustig worden: Zet alles eens op een rijtje. Wat moet je allemaal doen, voor deze klant, voor andere klanten, voor je gezin. Kijk waar je nu zoveel mogelijk kunt bundelen: Pak vaste dagen om op stap te gaan voor je klant(en). Probeer dan zoveel mogelijk dingen buiten de deur te doen die dag. Dus als jij naar bepaalde winkels/leveranciers gaat voor je klant, doe dan ook meteen de boodschappen voor de (halve) week. Hou ook een vaste dag (of meer) aan waarop je de deur niet uit hoeft, en regel dan alles wat je vanuit huis kunt doen. Communiceer dit naar je klanten, dan weten zij ook waar ze aan toe zijn. Er kunnen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn maar ga niet voor elk wissewasje meteen rennen. Daarmee put je jezelf uit en daar wordt niemand blij van.
Kijk ook eens naar zaken die je kunt gaan delegeren.

Vraag: Hoe kan ik vanachter mijn bureau, dus online, mensen helpen?
Je kunt webinars gaan geven. Daar heb je wel een webinar programma voor nodig, die zijn er in verschillende prijsklassen. Ik werk met Clickmeeting en ben daar heel tevreden over. Ga eens kijken naar mogelijkheden, vaak kun je een maand gratis testen.
Wat je ook kunt doen is op je Facebook pagina een vragenuurtje organiseren. Kondig dit aan en doe het op vaste tijden, dan kweek je betrouwbaarheid.

Leuk hè, zo’n online ochtend samen en toch alleen bezig zijn met je bedrijf.
Misschien heb jij nog een aanvulling op de antwoorden die ik heb gegeven, of wil je iets anders delen. Laat gerust een reactie achter, dankjewel daarvoor.

Misschien heb je zelf een vraag.
Stel deze dan hier of via een mail aan mij.
Dan help ik je graag verder.

Groet,

email naam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.