👉 Gratis praktische gids om opgeruimd te werken en te leven, de basis voor succes!

Orde op zaken

Herkenbaar?

  • Je bent een vrouwelijke ondernemer. Je werkt hard maar je hebt het gevoel altijd achter de feiten aan te lopen
  • Je inbox is vol met berichten waar je nog iets mee moet doen en je hebt overal briefjes met to-do’s liggen
  • Je maakt soms wel eens een planning maar meestal komt er toch niets van terecht door alle ad-hoc zaken
  • De stapels op je bureau herinneren je eraan dat het tijd wordt om weer eens op te ruimen
  • Je realiseert je dat jouw manier van werken slecht is voor jouw reputatie Ă©n die van het bedrijf
  • Je hebt ideeĂ«n genoeg maar geen tijd om ze op te pakken, of je begint eraan maar maakt niets af
  • Thuis is het eigenlijk ook een bende, maar waar haal je de tijd en energie vandaan?
  • Je snakt naar rust in je hoofd
  • Je wilt meer balans tussen werk en privĂ©.

Overzicht en Structuur

Chaos, in spullen en/of in je hoofd, geleefd worden door de waan van de dag, altijd achter de feiten aanlopen, het kost gewoon te veel.
Het kost je tijd, energie, klanten, geld.
Dit frustreert en zorgt ervoor dat je in een negatieve spiraal komt:
Je weet dat je tijd zou moeten nemen om orde te scheppen maar ja, die tijd kun je eigenlijk niet nemen want er is nog zo veel te doen!
Toch is orde op zaken stellen de beste investering die je kunt doen.
Voor jezelf en jouw bedrijf.

Een opgeruimde en goed georganiseerde woon/werkplek is de basis om je werk goed te kunnen doen.
Overzicht zorgt ervoor dat je prioriteiten kunt gaan stellen en dat geeft rust in je hoofd.
Je kunt dan tijd besteden aan dat wat echt belangrijk is, zakelijk en privé.

Om dit te bereiken zul je structuur moeten aanbrengen.
In jouw spullen, fysiek en digitaal.
Weg met de ballast, terug naar het overzicht.
Door (beter) te gaan plannen structureer je jouw tijd.

Ik run een bedrijf met twee medewerkers. Het is mijn ambitie om de komende jaren verder te groeien maar in mijn hoofd was het een chaos. Ik wilde veel, maar niets lukte. Ik had overal lijstjes en briefjes liggen. Ik vroeg me constant af hoe ik mijn werk en privé kon combineren en hoe ik mijzelf hierbij niet zou vergeten. Ik voelde me moe en gefrustreerd omdat ik de combinatie niet werkend kreeg. Ik moest hier een oplossing voor krijgen anders zou ik op den duur een burn out krijgen, dat wist ik zeker. Ik stond mezelf duidelijk in de weg in mijn ontwikkeling.

Marieke kwam bij mij langs op kantoor. Ik kreeg tips over opruimen en plannen en ging ermee aan de slag. Ik weet nu dat je ook te veel lijstjes kunt hebben wat een bron van ergernis is. Ik gebruik nu Ă©Ă©n systeem waarin ik alles overzichtelijk heb. Ook mijn medewerkers werken nu op deze manier, dat scheelt veel tijd. We hoeven elkaar nu niet meer voor elk wissewasje lastig te vallen, dit kunnen we zien in het systeem. Mijn kantoor is opgeruimd en de losse briefjes zijn verdwenen.

Ik heb geleerd om te plannen, maar ook om tijd te nemen om te plannen. En ik heb vooral geleerd om los te laten als het eenmaal is gepland.
Mijn verdeling werk en privé is veel beter. Ik doe mijn werk op kantoor en thuis ben ik thuis. Mijn gezin ervaart nu ook de rust hierin en daardoor kunnen we allemaal beter leven. We hebben meer balans. Mijn werk komt dit ten goede doordat ik nu mijn wensenlijstjes kan afronden. Mijn gewenste groei gaat nu eindelijk komen doordat ik er de ruimte voor heb.
Ik voel me goed. Happy en stabiel. De toekomst voor mijn bedrijf is goed.

Ik heb voor Marieke gekozen omdat ik haar al een tijdje volgde en de wijze van coaching me heel erg aansprak. Het is niet zweverig, niet hoogdravend, maar juist met duidelijke handvatten waarmee je direct aan de slag kan. Dat was precies wat ik nodig had.
Marieke heeft een open manier van samenwerken. Zij is heel toegankelijk, maar ook duidelijk. Je kunt direct met hetgeen ze aangeeft aan de slag. Deze manier van coaching is echt bedoeld voor vrouwen met een hands on mentaliteit. Tegen iemand die ook rondloopt met de worstelingen die ik had zou ik willen zeggen: Leer plannen en loslaten. Zodra je dat kan, gaan de bomen nog verder groeien.
Ik kijk terug op een geweldig traject. Ik heb heel veel rust gekregen. Het was iedere euro meer dan waard. Ik ben heel dankbaar voor hetgeen Marieke me geleerd heeft en merk iedere dag dat ik er waarde uit haal.
Esther van den Brink – Financial Health

Orde op zaken stellen

Ik help je aan meer overzicht en structuur door met jou heel praktisch te gaan opruimen.
Ik leer je ook om realistisch te gaan plannen.
Van te voren bepalen we waar te beginnen, in huis of op jouw werkplek.
Hoe lang het traject eruit ziet en in welke vorm we werken spreken we ook af.
Een traject is altijd maatwerk.

Resultaten

Ik doe dit werk sinds 1997 en dit is wat ik honderden keren als resultaten heb gezien en gehoord van klanten:

  • ik heb minder uitstelgedrag
  • de balans is terug
  • ik plan meer vooruit
  • ik werk gestructureerder
  • mijn huis is op orde
  • mijn inbox is leeg, hoe heerlijk is dat
  • ik ben me bewust van mijn gedrag
  • ik heb meer overzicht
  • er is meer tijd voor mijn gezin, betere kwaliteit van leven
  • ik kan mijn grenzen beter aangeven
  • ik heb rust in mijn hoofd, voel me lichter
  • als ik naar huis ga neem ik geen werk meer mee
  • ik bespaar tijd en geld
  • ik ervaar minder werkdruk
  • mijn werkplek is opgeruimd
  • ik voel me lichter

Ik heb een praktijk met twee medewerkers. Mijn bedrijft groeit, dat is heel leuk. Maar het zorgt er ook voor dat ik druk ben. En met drie kinderen thuis is dat wel eens lastig. Ik wilde meer balans tussen werk en privé. Ik kreeg steeds meer stress, niet alleen over de balans werk/privé, maar ook omdat plannen op de plank bleven liggen. Dat voelde heel onrustig. Ik las hierover best wel wat boeken en pakte er altijd iets uit mee. Maar dat was niet voldoende, ik wilde graag persoonlijk met iemand aan de slag.
Ik was op zoek naar een coach die snapt hoe het is om een (groeiend) bedrijf te hebben en daarnaast een gezin. Zodat ook daar naar gekeken wordt zonder soft te zijn.

Marieke is een fijne coach, die je stimuleert om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan en met je meedenkt. Ze houdt daarbij altijd het menselijke aspect in het oog. Als er een onverwachte gebeurtenis is pakt ze dit meteen op in de coaching. 
Het meest blij ben ik met het feit dat ik nu meer rust heb, dat ik door goed te plannen ook reëel kijk naar wat ik kan doen in een week. Zodat ik niet continue het gevoel heb dat ik nog dingen moet doen. Ik weet nu, die komen volgende week of daarna. Op mijn vrije dagen werk ik veel minder. Het doel is om dan helemaal niets voor mijn bedrijf te doen en het gaat de goede kant op. Er is meer rust en overzicht. Het is heel fijn dat een aantal dingen nu ook echt gedaan zijn.

Het traject met Marieke heb ik als heel fijn ervaren. Zij was echt de stok achter de deur om stappen te zetten. Zo heb ik concrete plannen uitgewerkt en is er nu eindelijk een e-book bijvoorbeeld. Zij dacht steeds met mij mee en bracht rust als dingen anders liepen dan gepland. Ook als je al een goedlopend bedrijf hebt dan is het fijn om te werken met een coach. Voor mij heeft het ervoor gezorgd dat ik meer overzicht en rust kon creëren op alle fronten en ook nog nieuwe projecten gestart ben.
Marieke, dank voor je coaching en aandacht tijdens onze maanden samen. Je pakt zaken vlot op en bent snel bereikbaar. Je hebt meer rust in mijn bedrijf en mijn gezinsleven gebracht.
Liesbeth Smit – Prima Voeding

Individueel of In-company groepstraining

Ondanks dat ik mij richt op vrouwelijke ondernemers werk ik ook wel eens bij bedrijven.
Ik heb sinds 1999 onder andere bij de volgende bedrijven in-company trainingen gegeven en individueel met mensen gewerkt:
Bevolkingsonderzoek Zuid / Agio Cigars / RIBW Brabant / MCB Nederland / Park Zuiderhout / Viecuri Venlo / Van Neynselgroep

Lees het verhaal van Miriam Witlox (de foto’s hieronder laten de metamorfose van haar kantoor zien).
De verhalen van Esther en Liesbeth, ook beiden zelfstandig ondernemende vrouwen, ben je hierboven al tegengekomen.
Meer klantverhalen kun je op deze pagina lezen.

Een traject is altijd maatwerk en daarom kan ik hier lastig een kostenplaatje geven.
Bij bovenstaande trajecten was de investering tussen de 1000 en 2400 euro (ex btw).

Wat men over mij zegt:

  • vakkundig, professioneel, veel verstand van zaken
  • praktisch
  • heldere manier van uitleggen
  • straalt rust uit
  • werkt enthousiast, gemotiveerd en met gepaste humor
  • doortastend
  • reageert vlot op vragen tussen de sessies door
  • energiek

Neem contact met mij op als je er klaar voor bent om orde op zaken te stellen en de grip op jouw tijd terug te krijgen, of als je vragen hebt.

>