👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Niks om je druk over te maken.

december 10, 2020 • Blog, Marketing, Mindset

 

Een paar jaar geleden maakte ik me hier enorm druk om: mensen die zich uitschrijven.
Die zich afmelden voor mails, nieuwsbrieven, een groep, een pagina.
Een dikke vette afwijzing, zo voelde dat.

Nu ben ik daar relaxed over, het hoort erbij.
Ik strooi graag een beetje van mijn ‘niks om je druk over te maken’ attitude over je heen.

Meten is weten dus hoe erg is het nu eigenlijk?
Als ik mijn (eerst wekelijkse, nu) tweewekelijkse mail verstuur dan is het openingspercentage nooit meer dan 30%.
Heel normaal, heel netjes.

Het percentage afmeldingen is altijd minder dan 1%.
Ook heel normaal.

Het is goed als mensen zich afmelden, het is eerlijk.
Ze zijn bewust bezig met wie/wat er allemaal in hun inbox komt.

Voor de zender is het ook beter, je wilt tenslotte dat jouw werk bij de juiste mensen belandt.

Zelf doe ik het ook, af en toe de stofkam door mijn abonnementen halen.
Dan wordt het mij op een gegeven moment te druk in mijn inbox.
Ben ik lid van iets te veel FB groepen waar ik toch nooit in kijk.
Ben ik vrienden met mensen op FB waar ik niets meer mee heb.
Online opruimen, net zo fijn als een kast in huis opruimen!

Kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit.

Ik kijk nooit naar de afmeldingen, daar besteed ik verder geen aandacht aan.
Wat ik wel doe: ik noteer naar hoeveel mensen de tweewekelijkse mail wordt verstuurd.
Op dit moment zijn dat er 2347.

Het waren er eerst meer, wat betekent dat er meer af- dan aanmeldingen zijn.
Dát is wel een aandachtspunt voor mij.

Ik hoef echt geen honderdduizend mensen op mijn lijst maar ik wil wel blijven groeien.
Anders blijven straks alleen mijn man en mijn moeder over 😂
Hoog tijd om een nieuwe actie te bedenken want zo werkt dat.
Iemand krijgt een (gratis) waardevol/inspirerend kado in ruil voor een emailadres.

Dan is het nog steeds zo dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.
Ik meet mijn geluk niet af aan de hoeveelheid mensen die op mijn lijst staan of die mij volgen.
Dit is gewoon het spelletje dat ondernemen is.
Ik span mij in om mijn beste kwaliteit te leveren en ik vertrouw erop dat mijn werk bij de juiste (hoeveelheid) mensen terecht komt.

Vertel eens, hoe kijk jij naar afmeldingen en ontvolgers?
Maak jij je er heel erg druk om?
Helpt dit artikel jou om er op een andere manier naar te kijken?
Ga jij ook een leuke actie bedenken om jouw lijst te laten groeien?

Dank voor je reactie en o ja, delen van dit artikel mag!

Groet,

 

 

PS wil jij relaxter worden in jouw bedrijf en met een goede focus groeien?
Plan dan een kennismakingsgesprek met mij, ik kijk graag even met je mee!

>