👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Met welke details maak jij het verschil?

september 25, 2014 • Blog, Marketing

Vandaag wil ik het met je hebben over de details in je business.
Ik denk dat de details het verschil kunnen maken.
Wat bedoel ik hiermee?

Er is tegenwoordig zo’n enorm aanbod, offline en online van mensen die hetzelfde doen als jij.
Je hebt waarschijnlijk heel veel con-collega’s.
In dat hele scala van mensen waar jouw (potentiële) klanten uit kunnen kiezen is het belangrijk om jezelf te onderscheiden.

Waarom kom ik hierop?
Omdat ik laatst eens terugdacht, ik ben in 1997 voor mijzelf begonnen.
Wat deed ik toen aan marketing?
Volgens mij helemaal niets, ik had er zelfs een hekel aan, ik vond verkopen ook iets verschrikkelijks.
En toch, in de jaren die volgde, elk jaar groeide mijn bedrijf.
Toen ik daar laatst dus eens aan terugdacht vroeg ik me af: Wat deed ik waardoor de mensen op een gegeven moment naar mij toekwamen?

Ik had in het begin niet eens een website, ik had geen mailinglijst, ik had geen nieuwsbrief, ik had geen vervolgaanbod, ik was daar allemaal niet mee bezig.
Ik was gewoon bezig met die klanten te geven waar zij behoefte aan hadden.

Dat is ook wat ik bedoel met details.
Toen, maar ook nu, het is altijd belangrijk om te kijken naar de details in jouw bedrijf: Wat maakt het verschil?
Met welke details kun jij verschil aanbrengen?

Voor mij is het belangrijk dat als ik zelf ergens klant word, dat ik aandacht krijg.
Ik ben daar gevoelig voor, ik wil graag goed behandeld worden. Ik wil die aandacht krijgen waarvan ik denk: Daar heb ik recht op, daar heb ik voor betaald, dat wil ik graag hebben.

Ik zoek dus ook zelf constant naar nieuwe details, en ik probeer dan vooral heel creatief te zijn, hoe ik mijn klanten, als we aan het werk zijn, ze dingen extra kan geven, dat is ook een detail.
Bereikbaar zijn bijvoorbeeld, dat is een goud goed. Dat de mensen aandacht krijgen op het moment dat ze het nodig hebben.
Dus als een klant mij een sms-je stuurt: ‘Marieke, ik zit echt even helemaal vast, mag ik je alsjeblieft vanavond even kort spreken?’
Ja natuurlijk mag dat. Als het kan, als het uitkomt, dan bellen we even vanavond, geen probleem.
Of door iets te sturen als je jarig zijn, of onverwachts aan ze geven, echt die details waardoor mensen denken: Wat leuk, ik heb het fijn bij haar en ik heb het gevoel dat ik in de watten word gelegd.

Details zijn heel belangrijk vandaag de dag.
Ik wil je vragen om eens te kijken naar jouw bedrijf:
Wat zijn voor jou details die belangrijk zijn?
Voor jezelf om te krijgen als je ergens klant bent maar ook om te geven.
Wat zou je hierin kunnen verbeteren of aanpassen?

Wees creatief.
Het lijkt me fantastisch als we hieronder in de reacties een hele stroom aan mensen krijgen die allemaal hun creatieve ideeën en suggesties delen.
Om elkaar te inspireren.

Wat zijn de details die voor jou belangrijk zijn dus en hoe doe je dat zelf.
Hoe kun je met misschien een kleine aanpassing, mensen nog blijer maken dan ze al zijn?

Dat was mijn inspiratievideo voor deze week.
Vind je deze video leuk, stuur ‘m dan gerust door.

Heb jij een vraag over je bedrijf, of misschien hoe jij details kunt aanbrengen, dan mag je mij altijd mailen, ik sta je dan graag te woord en wie weet maak ik wel een video voor jou.

Ik wens je een fijne week met veel inspiratie en blije klanten!

Kleding: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>