👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Een marketinglesje uit 1981

januari 5, 2017 • Blog, Marketing

Onlangs was ik bij een klant om haar te helpen met opruimen.
Over wat dit met haar deed schrijf ik een andere keer een artikel.
Vandaag een artikel over iets dat wij vonden bij het opruimen, een stapel tijdschriften met onder andere een uitneembaar boekje bij een Libelle in 1981 over breien en over haken, ook van rond die tijd.

1981, mijn hemel. Mijn moeder had een abonnement op de Libelle. Toen droeg ik (inderdaad) door haar gebreide vesten (zie foto), truien en ik weet niet wat nog meer. Een klein jeugdtrauma is toch wel de bikini, heel leuk bedacht natuurlijk maar na de eerste plons in het zwembad zakte het hele boeltje direct tot op mijn knieën! Hahaha, gelukkig hadden we toen nog geen mobieltjes en Facebook live 😉

Terug naar het artikel, we stonden hier even naar te kijken en moet je eens zien wat een geweldige marketing hier wordt toegepast:
Hoe u zéér snel breien leert.
Tijd was ook toen al een schaars goed!
Hierna raken ze de pijn aan: Helaas, wat jammer, je wilt iets maken maar je weet niet hoe.
Je voelt bijna een loser toch als je niet weet wat een jacquardpatroon is.
En dan, tadaaaa hier is de oplossing voor al die stuntelende (huis)vrouwen: Een snelcursus breien. En je krijgt meteen drie weken lang patronen.
Hupsakee, meteen beginnen en je kunt, zelfs als je nog nooit een breinaald hebt vastgehouden, alle achttien patronen maken.

En dan de tekst bij het haak-boekje, zelfde principe.
Voor je het weet ben je een echte haak-ster!
Leuk gevonden deze woordspeling.

Tegenwoordig zou je online je naam en emailadres invullen en alles direct kunnen downloaden, erg mooi om te zien wat er sindsdien allemaal is veranderd.
Tegenwoordig lees je ook berichten in de trant van: Voor je het weet ben je een echte super-ondernemer met een miljoenen omzet!
Of: Zelfs als je nog nooit een bedrijf hebt gehad kun je zeer snel de top bereiken met jouw (online) business!
Misschien waren dit soort berichten er toen trouwens ook al maar ik was een puber en te druk met mijn afgezakte bikini en het ontdekken van Wham!

Nu even naar de realiteit.
Het is allemaal wel leuk en aardig en natuurlijk past iedere ondernemer marketing toe en schrijven we teksten om onze business aan te prijzen en te verkopen.
Dat leer ik mijn klanten ook.

Of je nu de marketingafdeling van de Libelle bent of je bent een zelfstandig ondernemer die vanuit huis werkt, je gaat met jouw teksten mensen in beweging brengen om in actie te komen.
De kunst is om jouw eigen weg en jouw eigen taal/woorden hierin te vinden.
Ik werd in het stukje tekst getriggerd door de woorden ‘zéér snel’.
Waarom zou ik dat willen?
Waarom niet gewoon rustig aan leren breien?
Gedegen en lekker in mijn eigen tempo?
Dus dat ik heel goed breien leer, dat spreekt mij veel meer aan.
Nee, het zou geen jaren moeten duren, maar heel snel hoeft nu ook weer niet hoor.

Jouw eigen waarheid gemixt met een portie marketing waar jij zelf achter staat.
Daar gaat het om.
In mijn leven en het leven van mijn klanten gaat het om meer dan alleen zakelijk groeien.
Het gaat ook (allereerst) om gegrond blijven, een balans te hebben in je rol als vrouw, moeder, ondernemer, vriendin.

Ik hoop dat de teksten in de afbeelding je inspireren bij het maken van jouw teksten en dat je vooral veel plezier hebt bij dit onderdeel in jouw bedrijf.

Nu hoor ik graag van jou:
Heb jij een voorbeeld van een marketingtekst waar jij heel hard om moet lachen of juist heel boos om wordt?
Welke afwegingen maak jij bij het schrijven van jouw teksten?
Wat neem je mee uit dit artikel?

Heb jij een vraag over jouw bedrijf of jezelf als ondernemer? Laat het me weten, ik help je graag verder.

Tot de volgende keer!

 

 

 

Ps: Wil jij in jouw eigen tempo aan de slag met jouw (zakelijke) groei?
Doe dan mee met met Moeders met een Missie, mijn online programma en community voor moeders die stap voor stap willen werken aan hun succes. Mail me als je wilt bespreken of dit is wat jij nodig hebt.

>