👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Lees dit artikel niet, het is Bagger!!

januari 30, 2014 • Blog, Marketing

Deze week wil ik het met je hebben over de titel van je nieuwsbrief, je video, dat maakt niet uit.
Is het je opgevallen welke titel ik deze week gebruik?
Lees dit artikel niet, het is Bagger!!

Misschien heb je het juist snel geopend door de titel.
Jij wilde weten: Wat is Bagger?
Dat wil ik zien!

Dat heb ik natuurlijk expres gedaan dus nu niet boos worden.
Ik deed het expres om je te laten ervaren dat bepaalde titels bepaalde reacties opleveren.
Je moet je publiek triggeren om te lezen wat jij ze te zeggen hebt.

Het gemiddelde percentage dat een nieuwsbrief opent is 30%
Je denkt misschien: dat is weinig.
Maar het is niet voor niets een gemiddelde en juist door het gebruik van de titel kun je het misschien naar 50% krijgen.

Niets erger dan een saaie titel zoals ‘De titel van je blog’.
Die had ik kunnen gebruiken maar da’s niet erg sexy.
In plaats daarvan gebruikte ik ‘het is Bagger’ en jij werd getriggerd.

Hier zijn enkele strategieën die je kunt gebruiken voor de titels van je blog, nieuwsbrief, video etc:

1) Een ‘Hoe’ titel.
Hoe word je de beste Cupcake bakker van de wereld. Hoe word je de beste moeder. Hoe word je de beste zakenvrouw.
Mensen worden getriggerd door het woord ‘hoe’ omdat ze weten dat ze iets kunnen leren.

2) 3 Manieren om ……..
….. de beste cupcake bakker ter wereld te worden.
Mensen zullen denken: Dat is makkelijk, 3 manieren, dat kan ik!

3a) Plaag je publiek met de titel.
Deze cupcakes zijn echt waardeloos of zoiets, net als ik deed met de titel voor mijn blog.

3b) Of draai het om:
Ik ben de slechtste cupcake bakker in de wereld of Ik ben de slechtste zakenvrouw ter wereld.
En dan in het artikel ga je het weer omdraaien en leg je uit dat jij eigenlijk de beste zakenvrouw ter wereld bent.

4) Daag je lezers uit.
Als je deze mail opent heb je een probleem.
Als je dit openmaakt ga je enorme successen behalen, ben jij er klaar voor?

Het belangrijkste dat ik je wil zeggen deze week: Wees niet saai.
Denk na over de titel en realiseer je dat op basis van de titel mensen besluiten of ze de mail gaan openen of niet.
Je kunt hier dus invloed op uitoefenen door spannende en uitdagende titels te verzinnen.

Werk daar deze week aan en ik vind het leuk om je reactie hier beneden te lezen.

Als je een vraag hebt, laat het mij weten, ik ben er om je verder te helpen.
En als jij deze informatie nuttig vindt, deel ‘m dan met je netwerk, dankje!

Fijne week!

Outfit: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>