Ja, die emaillijst is belangrijk.

Dit artikel dat jij nu leest is ook verstuurd in een nieuwsbrief per mail naar de mensen die mijn nieuwsbrief ontvangen.
Mijn ‘nieuwsbrief’ lijst.
Heb jij ook zo’n lijst?

Ja: houden zo en focus op de groei van die lijst.
Nee: leg ‘m als de sodemieter aan en ga focussen op de groei van die lijst.

Waarom?
Omdat het hebben van het emailadres goud waard is.
Veel belangrijker dan een volger op social media.
Waarom?
Omdat een social media platform morgen de stekker eruit kan trekken.
Het emailadres is in jouw bezit.
Ik zeg dus niet dat je geen klanten via social media kunt krijgen, dat is iets anders.
Dit gaat over het belang van het hebben van de emaillijst.

Daarnaast zijn mensen gewoon super trouw aan email, iedereen heeft een emailadres.
Dat wil je liever ook niet wijzigen want dat is allemaal gedoe.
Via een emailadres kun je er dus bijna wel zeker van zijn dat je diegene kunt bereiken.

Zorg ervoor dat je op jouw website geregeld hebt dat mensen zich kunnen aanmelden voor jouw lijst/nieuwsbrief.

Je mag de mensen op die lijst mailen, en ook dat is nog wel ‘een dingetje’ voor sommigen.
Zet je hier alsjeblieft overheen en ga nieuwsbrieven sturen.
Niet af en toe, als het jou uitkomt, maar regelmatig.
Liefst minimaal twee keer per maand, meer is beter.
Elke week bijvoorbeeld, zo doe ik het ook.

Kijk, je moet natuurlijk niets maar in dit geval is het zakelijk gezien toch wel een must.
Je hebt jouw bedrijf om geld te verdienen, daar wil je een systeem voor hebben.
Via het delen van kennis en waarde naar het benoemen en aanbieden van jouw diensten en dan naar het binnenhalen van een nieuwe klant.
Dit laat je niet aan het toeval over, dit beïnvloed je door onder andere mails te sturen.

In de mail stop je een leuk artikel waar de mensen op jouw lijst wat aan hebben.
Je deelt dus jouw expertise.
Een woord of 400-500 is al goed.

Uiteraard is er altijd een link te leggen tussen jouw artikel en jouw werk, dus benoem zeker hoe ze meer kunnen leren, vertel kort iets over een training die binnenkort start of zo.
Jij hebt het beste met jouw lezers voor dus wil je ze er graag nog even op attenderen dat ze binnenkort kunnen starten met ……………..
Het niet benoemen van jouw aanbod, daarmee zeg je eigenlijk: ‘zoek het verder maar lekker zelf uit.’
En nee, die klant gaat dat echt niet allemaal zelf uitzoeken op jouw website, die moet je het gewoon makkelijk maken dus geef de directe link, vertel ze wat de mogelijkheden zijn.

‘Worden mensen niet moe van al die nieuwsbrieven, er zijn er toch al zo veel?’ hoor ik ook nog regelmatig.
Hiermee vul jij in voor de ander (best wel arrogant vind je niet) en dat niet alleen, nee, je houdt jezelf klein.
Jij bent toch overtuigd van jouw waarde, jouw kennis?
Mensen mogen zelf bepalen of ze een mail willen ontvangen, en waarom niet die van jou!

Je mag ervan uit gaan dat als mensen jouw artikelen/mails niet meer willen ontvangen ze zich afmelden.
Die mogelijkheid moet je namelijk geven in elke nieuwsbrief, dat is wettelijk verplicht.
Ze hebben zichzelf aangemeld, dus kunnen ze zich ook weer afmelden.
En als dat gebeurt, dat maken we allemaal mee, dan is dat oké.
Deze mensen zouden toch nooit klant bij je worden.
En dat is ook oké!

Ik gaf eerder aan dat het belangrijk is om jouw lijstgroei hoog op de prioriteitenlijst te hebben.
‘The money is in the list’, daarom is het belangrijk.
Om je lijst te laten groeien kun je allemaal leuke marketingacties bedenken en opzetten.
Daar kan ik het een andere keer wel eens over hebben, in een nieuw artikel.

Ik hoor graag van je, je kunt onderaan een reactie plaatsen:
• Verstuur jij al een nieuwsbrief en met welke frequentie?
• Wat doe jij om jouw lijst te laten groeien?
• Welke actie neem je mee uit dit artikel?

Misschien heb je een vraag over jouw bedrijf, loop je ergens tegenaan.
Laat het mij weten en ik help je graag verder.

Dank voor je tijd en aandacht!

 

 

 

Het hebben en laten groeien van je lijst is één van de marketingacties die bij jouw bedrijf horen. Merk jij dat je alles rondom ‘marketing en verkoop’ lastig vindt?
Doe dan mee aan mijn 90 dagen programma, deze start binnenkort. Kijk hier op de pagina voor meer informatie.

Spread the love