👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Ik heb NUL resultaten (tot nu toe)

januari 9, 2014 • Blog, Marketing

Vandaag ga ik een vraag beantwoorden die een van mijn klanten mij een paar weken geleden stelde.
Natuurlijk heb ik haar het antwoord allang gegeven, mijn klanten hoeven geen weken te wachten, die krijgen binnen 24 uur een antwoord.
Misschien kan dit jou ook helpen.

Mijn klant, Ursula, is haar naam, is onlangs gestart met haar bedrijf.
Ze heeft de laatste maanden keihard gewerkt aan haar website, haar aanbod en ze is nu klaar om de wereld van het ondernemerschap in te stappen.

Op haar website heeft ze een ‘Resultaten’ pagina gemaakt waar de testimonials van klanten komen te staan.
Het is heel belangrijk dat mensen kunnen lezen over welke resultaten zij hebben bereikt door met jou te werken.
Ursula vroeg mij: Ik heb alles gedaan wat je mij adviseerde, ik heb mijn website klaar maar ik heb nog geen klanten.
Wat zet ik nu op die Resultaten pagina?
Ziet dat er niet stom uit, zo’n lege pagina?
Moet ik ‘m misschien maar even weghalen?

Nee, dat laatste wil je zeker niet doen!
Laat die pagina daar gewoon staan, ondertussen dat jij jouw eerste klanten gaat helpen kun je andere informatie op die pagina zetten:

  1. Wees in ieder geval eerlijk. Ga niet iets verzinnen. Ik heb wel eens gezien dat op een compleet goed werkende website bij de Resultaten pagina stond: ‘deze pagina is under construction.’ Dat geloof ik dus niet. Zeg gewoon: ‘Ik ben net begonnen en ik kan op dit  moment nog geen resultaten noteren maar die komen snel.’ Zeg gewoon waar het op staat.
  2. Je kunt aan vrienden, familie of een voormalige leidinggevende vragen welke kwaliteiten ze in jou zien en ervaren waarmee jij nu de expert bent voor jouw bedrijf. Zij kunnen voorbeelden geven waarom anderen jouw nodig hebben om probleem a-b-c op te lossen. Zij kunnen iets van ‘resultaten’ geven die zij hebben ervaren omdat ze je goed kennen. Misschien heb je het verschil gemaakt in iemands leven gewoon omdat je iets hebt gezegd of gedaan. Dat is ook inspirerend voor anderen om te lezen en dit is toch ook een soort resultaat want je neemt alles mee in jouw bedrijf.
  3. Je kunt een persoonlijk verhaal vertellen. Wat gebeurde er in jouw leven, wat heb jij meegemaakt dat je heeft doen besluiten om voor jezelf te beginnen? Deze informatie is natuurlijk perfect voor je ‘Over’ pagina maar je kunt deze voor dit moment prima op je Resultaten pagina zetten. Het duurt toch niet heel lang voordat de eerste geweldige klant-resultaten binnen gaan komen!

Dit zijn de 3 suggesties die ik je op dit moment zou willen geven.

Als je dus net met je bedrijf begint of als je ĂĽberhaupt nog geen Resultaten pagina op je website hebt (ondanks dat je wel al een bedrijf hebt), zet dan meteen vanaf het begin zo’n pagina op je website en ga testimonials vragen aan je klanten.
Voor bezoekers van je website is het heel belangrijk om te lezen over de resultaten die jouw klanten hebben geboekt.

Misschien heb je nog een andere suggestie voor Ursula of voor anderen die dit lezen, laat je bericht hieronder achter.

En als jij deze informatie waardevol vindt, deel ‘m dan gerust.

Doei!

Outfit: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>