👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Hoe krijg je klanten als deze jouw dienst/product nog niet kennen?

november 26, 2015 • Blog, Marketing

 

Excuses voor de rare  lay-out van deze blog, ik los het snel op, dat lukt  me nu om een of andere reden niet!

 

Ik kreeg een mail van Jasmijn:

‘Ik ben pedagoog en leerkracht en in mijn werk krijg ik opvoedvragen van ouders. Veel moeders geven aan het opvoeden zwaar te vinden. Door ouders meer informatie te geven over de ontwikkelingsfase van hun kind, kennis te geven over de psychologische basisbehoefte, communicatievaardigheden aan te leren heb ik al veel gezinnen geholpen. 
Nu ik ben begonnen als zzper merk ik dat vrouwen niet de hulp vragen die ze heel graag willen hebben. Hoe zorg ik ervoor dat moeders mijn hulp wel willen?

Nu ik dit zo aan je schrijf, denk ik dat ik het antwoord al weet. Werken aan mijn zichtbaarheid. En laat daar nu een lekker puntje zitten. Vind dat doodeng. Aan de bak dus. 

Groet, Jasmijn

Dankjewel voor je vraag Jasmijn en wat grappig dat je het antwoord al schrijvende helder kreeg.
Want ja, het is een kwestie van zichtbaar zijn/worden. Vertrouwen krijgen van toekomstige klanten. En van mensen die misschien nooit klant zullen worden maar jouw naam wèl kunnen noemen als ze iemand anders horen over dingen die zij tegenkomen en lastig vinden bij het opvoeden van hun kinderen.
Je hebt een schat aan kennis en je zit door jouw werk de hele dag tussen de kinderen. Je bent dus echt een expert en dat blijkt ook want ouders vragen jou van alles. Ze hebben je hoog zitten en ze hebben je nodig!
Ga je kennis delen, maak jezelf zichtbaar.
Dat kan op verschillende manieren, ik geef je hierbij een paar suggesties:

1) Ga bloggen, zet artikelen op je website (net zoals ik hier doe). Zorg ervoor dat mensen zich op je website kunnen aanmelden voor jouw nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief ga je waarde aan ze geven middels de artikelen.

2) Organiseer informatie avonden. Begin gewoon lekker dicht bij huis, bijvoorbeeld op de school waar je (nog?) werkt. Of in de bieb. Pak een thema, diep dat uit en maak er een mooie avond van waarin je je echt nog beter kunt verbinden met de doelgroep. Daar rollen dan vast klanten uit!

3) Je kunt je kennis ook gaan delen via bijvoorbeeld een webinar (online bijeenkomst), daarmee kun je mensen vanuit de hele wereld bereiken.

4) Vraag aan de ouders waar je al mee hebt gewerkt wat zij als (meest) waardevol hebben ervaren, wat zijn resultaten die zij hebben behaald? Maak hier zelf een mooie testimonial van en zet die op je website maar ook in flyers, berichten etc etc.

5) Maak een Facebook pagina aan van je bedrijf en ga daar kennis delen. Maak ook mooie afbeeldingen met quotes. Stel vragen aan je doelgroep. Zoek de interactie op. Daag ze uit. Vraag naar hun top 3 van meest voorkomende issues als het gaat om de opvoeding.

6) Start een (besloten) Facebook groep. Hierin laat je de leden ook onderling de verbinding aangaan. Samen sta je sterker!

7) Om input te krijgen voor jouw artikelen en al het andere dat je wilt gaan delen kun je natuurlijk een vragenlijst maken en die geven aan de ouders die jij dagelijks ziet.
Het is echt heel fijn dat jij al zo in contact bent met jouw doelgroep, zij helpen je zeker verder. Vraag waar zij behoefte aan hebben, wat zouden ze het liefst NU opgelost willen hebben? In welke vorm? Leuk om te gebruiken in jouw aanbod van diensten en producten.

Je schrijft in je mail dat vrouwen niet de hulp vragen die ze graag zouden willen hebben.
Dat zou ik ook kunnen interpreteren als: Ze denken dat ze het allemaal zelf moeten oplossen.
Typisch iets voor vrouwen 😉
Er is natuurlijk een verschil tussen bovenstaande en het feit dat ze geen weet hebben van jouw diensten.
Maar je zou de moeders zeker ook hierop kunnen ‘aanspreken’. Door het belang te laten zien dat ze het niet alleen hoeven te doen. Dat niemand het alleen kan.

Ik hoop dat jij hiermee weer een flinke inspiratie boost hebt gekregen Jasmijn.
En dat geldt natuurlijk ook voor jou als lezer van dit artikel.

Misschien heb jij een aanvullende tip om te delen?
Of een ervaring die je mee wilt geven?
Laat dan een reactie achter, dankjewel daarvoor!
Heb jij, net als Jasmijn, een vraag over jouw bedrijf of jezelf als ondernemer, mail mij dan.
Wie weet lees je snel mijn antwoord op jouw vraag.
Oja, Jasmijn: wat betreft jouw ‘puntje’ namelijk de angst om zichtbaar te worden:
Daar laat je je toch niet door tegenhouden hè. Kan ik een andere keer nog wel een artikel aan wijden! Er zijn moeders, vaders, kinderen die jou nodig hebben, hup, aan de slag!
Groet,
email naam

2 reacties op “Hoe krijg je klanten als deze jouw dienst/product nog niet kennen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *