Excuses voor de rare lay-out van deze blog, ik los het snel op, dat lukt me nu om een of andere reden niet!
Ik kreeg een mail van Jasmijn:
Groet, Jasmijn
Want ja, het is een kwestie van zichtbaar zijn/worden. Vertrouwen krijgen van toekomstige klanten. En van mensen die misschien nooit klant zullen worden maar jouw naam wèl kunnen noemen als ze iemand anders horen over dingen die zij tegenkomen en lastig vinden bij het opvoeden van hun kinderen.
Ga je kennis delen, maak jezelf zichtbaar.
Dat kan op verschillende manieren, ik geef je hierbij een paar suggesties:
1) Ga bloggen, zet artikelen op je website (net zoals ik hier doe). Zorg ervoor dat mensen zich op je website kunnen aanmelden voor jouw nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief ga je waarde aan ze geven middels de artikelen.
3) Je kunt je kennis ook gaan delen via bijvoorbeeld een webinar (online bijeenkomst), daarmee kun je mensen vanuit de hele wereld bereiken.
4) Vraag aan de ouders waar je al mee hebt gewerkt wat zij als (meest) waardevol hebben ervaren, wat zijn resultaten die zij hebben behaald? Maak hier zelf een mooie testimonial van en zet die op je website maar ook in flyers, berichten etc etc.
5) Maak een Facebook pagina aan van je bedrijf en ga daar kennis delen. Maak ook mooie afbeeldingen met quotes. Stel vragen aan je doelgroep. Zoek de interactie op. Daag ze uit. Vraag naar hun top 3 van meest voorkomende issues als het gaat om de opvoeding.
6) Start een (besloten) Facebook groep. Hierin laat je de leden ook onderling de verbinding aangaan. Samen sta je sterker!
7) Om input te krijgen voor jouw artikelen en al het andere dat je wilt gaan delen kun je natuurlijk een vragenlijst maken en die geven aan de ouders die jij dagelijks ziet.
Het is echt heel fijn dat jij al zo in contact bent met jouw doelgroep, zij helpen je zeker verder. Vraag waar zij behoefte aan hebben, wat zouden ze het liefst NU opgelost willen hebben? In welke vorm? Leuk om te gebruiken in jouw aanbod van diensten en producten.
Je schrijft in je mail dat vrouwen niet de hulp vragen die ze graag zouden willen hebben.
Dat zou ik ook kunnen interpreteren als: Ze denken dat ze het allemaal zelf moeten oplossen.
Typisch iets voor vrouwen 😉
Er is natuurlijk een verschil tussen bovenstaande en het feit dat ze geen weet hebben van jouw diensten.
Maar je zou de moeders zeker ook hierop kunnen ‘aanspreken’. Door het belang te laten zien dat ze het niet alleen hoeven te doen. Dat niemand het alleen kan.
Ik hoop dat jij hiermee weer een flinke inspiratie boost hebt gekregen Jasmijn.
En dat geldt natuurlijk ook voor jou als lezer van dit artikel.
Of een ervaring die je mee wilt geven?
Wie weet lees je snel mijn antwoord op jouw vraag.
Daar laat je je toch niet door tegenhouden hè. Kan ik een andere keer nog wel een artikel aan wijden! Er zijn moeders, vaders, kinderen die jou nodig hebben, hup, aan de slag!
Hallo Marieke, dankjewel voor je antwoord op mijn vraag. Je hebt mij mooie ideeën gegeven hoe ik verder kan gaan met mijn zichtbaarheid.
Op zichzelf zijn die ideeen goed, mjjn ervaring is echter, dat mensen zich vaak schamen om zich daar te vertonen (alsof ze “problemen” hebben met hun kids, en dat ze het niet zelf kunnen).Dit soort avonden kun je zoveel organiseren als je wilt, vaak zie je maar enkele mensen. Zeker als men bang is bekenden tegen te komen.
Maar het doet natuurlijk TOCH wat voor je zichtbaarheid: aankondigingen etc. Maar verwacht er niet teveel van….