👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Hoe je meer klanten kunt krijgen door veel gratis waarde te geven

maart 6, 2014 • Blog, Marketing

Ik had laatst een gesprek met een vrouw die op het punt staat om met haar nieuwe bedrijf naar buiten te treden.
We kwamen op het onderwerp ‘nieuwsbrief’ en ik vertelde haar dat het heel belangrijk is dat zij hiermee direct start om zo haar lijst op te bouwen.
Je weet dat je in jouw nieuwsbrief waardevolle tips en informatie aan jouw publiek geeft.

Toen vroeg zij mij: Maar als ik teveel informatie weggeef in mijn nieuwsbrief, waarom zouden mensen dan nog naar mij toe komen?
Dan hebben ze mij toch niet meer nodig, ze kunnen hun issues dan met die tips oplossen.

Drie redenen waarom jij absoluut heel veel waarde gratis weg wilt geven in jouw nieuwsbrief:

  1. Mensen hebben jou nog steeds nodig. Ze kunnen lezen wat ze willen, ze hebben nog steeds een ander nodig om ze te helpen met bepaalde issues. Zij hebben begeleiding nodig in hun proces. Kijk eens naar alle zelfhulp boeken die er zijn. En kijk ook eens naar alle trainingen, seminars, weekenden met een groep en groepsprogramma’s waar mensen aan meedoen. Ze hebben hulp nodig van een expert en die expert zou jij zomaar kunnen zijn.
  2. Door veel gratis waarde te geven bouw je aan vertrouwen. Je wordt gezien als een expert. Op een dag heeft een van jouw lezers persoonlijke hulp nodig en dan ben jij de eerste aan wie hij denkt omdat hij je steeds voorbij ziet komen met je nieuwsbrief. En misschien heeft een lezer jouw hulp nooit nodig. Maar komen ze iemand tegen die dat wel heeft. En dan zullen ze ook jouw naam noemen, ze zullen vertellen over jouw nieuwsbrieven.
  3. Als mensen zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief is dat een eerste ‘ja’ tegen jou. En dit kan zorgen voor een tweede ‘ja’ in de vorm van een betaalde dienst of product. We hebben het hier over marketing dus in jouw nieuwsbrief kun je een combinatie maken van het geven van waardevolle inhoud èn jezelf en jouw diensten promoten. Daar is helemaal niets mis mee.

Dit zijn dus een paar van de vele redenen waarom jij zeker een nieuwsbrief wilt hebben.

Het gaat om de Know-Trust-Like factor in jouw bedrijf en hoe kun je hier beter aan werken dan aan de lezers te laten zien hoe je werkt, wat jouw expertise is en hoe leuk jij bent om mee te werken.
En dan kunnen die mensen zelf prima bepalen of jij degene bent met wie zij aan het werk willen, binnenkort of in de toekomst of misschien nooit.

Alles is prima en is zoals het is.

Leuk om jouw gedachten hieronder te lezen.

Ben jij al met jouw nieuwsbrief begonnen?
Wat levert dit je op?
Waren er misschien belemmeringen om ermee te beginnen en hoe heb je dit voor jezelf opgelost?

En als je een vraag hebt over jouw business laat het mij ook weten en wie weet maak ik een video voor je.

Tot volgende week!

Outfit: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>