👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Hoe je jouw omzet dit jaar nog een boost kunt geven

november 13, 2014 • Blog, Marketing

Het is alweer November en de Decembermaand komt er weer aan.
Een hele mooie maand met natuurlijk het Sinterklaasfeest en Kerst.
En er is een Kerstvakantie waarin je misschien nog weg gaat of je wilt wat dagjes uit.
Kortom: een mooie maar vaak duurdere maand.

Nu kun je alles natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt maar deze week wil ik je een paar tips geven waarmee jij jouw omzet nog dit jaar een boost kunt geven.

Het nieuwe jaar is een heel goed moment om je prijzen aan te passen, om ze te verhogen.
Ik zou je dan ook als eerste willen vragen: Hoe lang is het geleden dat jij jouw prijzen hebt verhoogd?
Je weet zelf wel of het tijd is om hier weer eens naar te kijken.
Laat je hierbij niet gek maken door anderen.
Blijf goed bij jezelf en wat voelt voor jou acceptabel als verhoging?
Misschien een beetje de stretch opzoeken maar hou het zo dicht bij jezelf dat het goed voelt.

Heb je dit gedaan dan is het natuurlijk heel mooi om dit te gaan communiceren.
Aan je huidige klanten, de mensen op je lijst, op je website.
Je gaat je nieuwe prijzen per 1 januari aankondigen.
Dit kan een stimulans zijn voor mensen om toch nog dit jaar die investering in jou (en zichzelf) te doen.
Dit geldt zeker voor de mensen die al aan het overwegen waren.
Nog beter zou het zijn als jij een persoonlijk contactmoment kunt creëren, dat je ook weer even in beeld bent bij die mensen.

Een tweede idee is dat je een leuke actie bedenkt waardoor het heel aantrekkelijk wordt voor mensen om nog dit jaar iets bij je te kopen.
Denk bijvoorbeeld aan een % korting of iets extra’s dat ze erbij krijgen.
Je kunt de periode waarin je dit dan aanbiedt heel kort houden, minder dan één week of je kunt natuurlijk ook zeggen: ‘Nee, ik laat dit de hele maand December doorlopen.’
Hoe korter de periode, hoe sneller mensen moeten beslissen, dit is schaarste creëren.
Ook hier: Doe vooral wat jij acceptabel vindt, hoeveel tijd wil jij jouw mensen geven?
Kijk daar naar als je een actie gaat bedenken.

Twijfel je of je een % korting zult geven of dat je er iets extra’s bij doet?
Ik vind het belangrijk dat je kijkt naar hoeveel tijd het jou gaat kosten.
Mensen zijn nu eenmaal dol op korting en dat kost jou helemaal geen tijd dus een % korting geven is altijd goed.
Als je iets erbij gaat geven zorg er dan voor dat het iets is dat al klaar.
Bijvoorbeeld een fysiek product dat je jouw klanten kunt meegeven of opsturen, of een gratis e-boek dat je hebt gemaakt of je organiseert een extra vragenuur voor klanten waar je sowieso al online mee werkt.

Zorg dat het jou geen bergen extra tijd gaat kosten want jij hebt het zelf ook al druk genoeg in December.

Nu zou ik het heel leuk vinden om van jou horen:

– Heb jij wel eens een actie gehouden om je omzet een boost te geven en wat was dit dan voor actie? Wat heeft dit je opgeleverd?
– Of heb je juist hele andere ervaringen over dit onderwerp?
– Wat is een actiepunt voor jou uit deze video?

Ik lees je reactie graag hier onder.

Deel deze video gerust in je netwerk, dankjewel daarvoor.

Heb jij een vraag over jouw bedrijf, over jezelf als Zakenmam, laat het mij weten dan maak ik misschien wel een video voor jou!

Tot de volgende keer!

Outfit: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

Naschrift: Een week nadat ik deze video maakte ontving ik post van het conferentiecentrum waar ik vaak werk met mijn klanten.
Het sluit precies aan bij het onderwerp van deze week:

Schermafbeelding 2014-11-12 om 11.54.33

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *