Hoe je jouw omzet kunt boosten tijdens speciale (feest)dagen.


De weken voor de Kerst(vakantie) zijn vaak hectisch en het valt nog niet mee om fris en fruitig aan te schuiven bij de Kerstdis 😉
Daarna maar lekker luieren, leve de pyjamadagen.
Alhoewel: De week van Kerst is ook een uitgelezen week om je eens even over je marketingplan voor het nieuwe jaar te buigen.
Die week is zelfs een goede week om je omzet nog een laatste boost te geven!

Het zal niet heel moeilijk voor je zijn om iets te bedenken met het thema Nieuwjaar dus daar zal ik je niet mee vermoeien.
Laten we eens wat verder het nieuwe jaar in kijken.

Wat je kunt doen is een jaarkalender erbij pakken om een paar speciale data te noteren.
We hebben zoveel nationale en internationale feestdagen en gebeurtenissen dus ik weet zeker dat je wel een paar leuke ideeën krijgt waar je bijvoorbeeld straks met Valentijnsdag of Pasen iets mee kunt doen. 

Weet jij trouwens hoeveel bijzondere ‘feestdagen’ er zijn, je kunt het ook speciale dagen noemen, bijvoorbeeld op 2 juli is het ‘Wereld UFO dag’.
En op 27 maart, mijn verjaardag, is het onder andere Spanish Paella Day én International Whisky day, zo zeg, het kan niet op 😉
Nog eentje dan, op 9 november is het World Freedom Day.
Daar kan iederéén met een eigen bedrijf wel wat mee.
De website voor al deze grappige speciale dagen vind je hier.

Grijp je kans en ga hier een plan voor maken voor 2019.
Kies een aantal van die speciale dagen, ze hebben misschien al een raakvlak met jouw bedrijf of je geeft er een draai aan.
Denk out of the box als je een aanbod gaat maken, maak er een foto/verhalenwedstrijd van, bijvoorbeeld ‘De UFO die jij wel zag maar de rest van de wereld niet’ of ‘Deel jouw mooiste herinnering over paella’, ik noem maar wat.
Koppel er een leuke actie aan vast, let op met het doen van winacties, daarmee trek je vaak niet de leukste mensen, dat is weer inhoud voor een ander artikel 😉

Je kunt het nog aantrekkelijker maken door de boel helemaal om te gooien.
Voorbeeld: Stel dat jij werkt met ‘moeders’, dan is het heel voor de hand liggend om iets speciaals te doen rondom Moederdag.
Maar het zou toch ook cool zijn om hier iets mee te doen op bijvoorbeeld de verjaardag van jouw eigen moeder of die van jouw kind!
Het is leuk en best makkelijk om creatief te zijn, om je publiek iets speciaals te geven en om je business en omzet een boost te geven, want dat is uiteindelijk toch het doel van je marketing.

Het gaat er mij vooral om dat je creatief bent, ook als je jezelf niet creatief vindt dan wil ik je hierbij uitdagen, ik weet zeker dat je met iets gaafs komt.
Zo had ik vroeger een collega en haar man had een fietsenwinkel.
Misschien heeft hij die nog steeds, geen idee.
Als iemand bij hem in de winkel een fiets kocht dan kreeg de fiets één jaar later een verjaardagskaart.
De fiets werd uitgenodigd voor een gratis check up in de winkel.
Deze actie werd heel goed gewaardeerd en het is een mooi voorbeeld hoe je een lange termijn relatie met je klanten kunt opbouwen.
Het is ook nog eens erg grappig en origineel.

En nu hoor ik graag van jou:

  • heb jij wel eens een speciaal aanbod gedaan rondom een speciale datum/feestdag?
  • wat was het voor datum en aanbod en wat heeft het je gebracht?
  • wat is één actie die je na het lezen van dit artikel gaat doen?

Laat je reactie achter, leuk om wat inspirerende en grappige verhalen te lezen!

Heb je een vraag over jouw bedrijf, over jezelf als ondernemende moeder, laat het mij weten.
Dan kan ik je verder helpen.

Groet,

 

Spread the love