Geloofwaardigheid in je marketing.

Vorige week stuurde ik een korte bondige mail naar mijn lijst dat ik een cool plan had bedacht.
Ik schreef in negen regels dat ik iets tofs heb voor vrouwen die elke maand vol goede moed aan het werk gaan maar aan het eind van die maand constateren dat er van al hun mooie plannen wéér niets terecht is gekomen door gebrek aan focus. En dat ze ook constateren dat zij hierdoor omzet mislopen.
Er stond een PS onder: Dat mijn aanbod om ze hierbij te helpen voor slechts 15 vrouwen is.

Over die PS kreeg ik een reactie:
Wat een leuk voorstel. Echt. Ik denk dat er best wel dames zijn die jouw hulp goed kunnen gebruiken en dan is dit heel laagdrempelig. Ik vind het alleen jammer dat die Ps erbij staat. Want iedere ondernemer weet inmiddels wel dat dat niet echt zo is. En het doet af aan je boodschap erboven.
Groet, Babette

Ik heb Babette een mail terug gestuurd om haar te bedanken voor haar feedback en dat ik mij geroepen voelde om er een blog over te schrijven, wat ik bij deze doe 😉

Wat zij zegt komt hier op neer: Dat getal van ‘slechts 15’ is niet waar, dat is een trucje dat jij toepast. Je maakt jezelf daarmee niet geloofwaardig.

Ik weet wel waar de reactie van Babette vandaan komt, althans dat denk ik.
Het is namelijk bekend dat het creëeren van (een zekere mate van) urgentie en schaarste belangrijk is in je marketing en daarom doe ik dat wel.
Ik leer dit ook aan mijn klanten.

Marketing hoort bij je business maar dat kan absoluut op een geloofwaardige manier.
Eigenlijk kan het toch alleen maar op een geloofwaardige manier, anders werkt het niet.
Misschien voor heel eventjes maar mensen prikken daar op termijn echt doorheen​.
Bij mij is maximaal 15 wel maximaal 15.
Wat andere ondernemers zeggen en vervolgens doen moeten zij zelf weten maar ik doe wat ik zeg, ik hou me aan mijn eigen woorden.
Omdat ik niet wil twijfelen aan mijn eigen geloofwaardigheid.
Je mag dus van mij aannemen: Als ik ergens géén maximum aantal deelnemers bij zet dan is er geen limiet en als er wel een getal staat dan is dat getal de limiet.

Dat getal van die 15 heb ik neergezet om twee redenen:
1. Voor mij, de kwaliteit die ik wil bieden en mijn werkplezier is dit het maximum aantal deelnemers.
2. Ik wil de lezer die zich aangesproken voelt direct in beweging te zetten.
Die vrouw zal snel reageren, hoort nog dezelfde dag van mij en dan kijken we of het matcht.
Zo ja: allebei blij!
Zo nee: ook prima!

Hoe meer tijd je iemand geeft om na te denken over een bepaald aanbod, hoe langer hij/zij erover zal nadenken en hoe meer bezwaren of argumenten om het niet te doen omhoog zullen komen.
Iemand in zijn of haar omgeving zal zeggen: ‘Ach, het valt toch wel mee, jij kunt het toch ook gewoon zelf oplossen?
Of: Wat een geld, dat ga je daar toch niet aan uitgeven?!
De persoon in kwestie kan zelf ook allerlei redenen gaan bedenken waarom er eigenlijk geen actie hoeft worden ondernomen en dat het nu ook niet goed uitkomt.
Dit is het ego dat ingrijpt, want die houdt niet van veranderingen.

Wat jij en ik te bieden hebben met onze bedrijven, dat is waardevol.
Wij helpen mensen, wij voegen waarde toe in hun leven.
Daarom bieden wij iets aan, omdat we weten dat wij die klant verder kunnen helpen.

Marketing hoort erbij maar kan echt op een manier die bij je past.
Uiteindelijk gaat het erom dat jij weet dat je geloofwaardig bent.
Hou je aan je beloftes en heb plezier in wat je doet!

Reageren?
Dan kan hieronder.

Groet,

 

 

 

Ps: Wist jij dat de Ps een van de best gelezen onderdelen is in teksten? Gebruik ‘m dan ook altijd om jouw boodschap extra kracht bij te zetten of om de lezer op iets belangrijks te wijzen!

Spread the love