👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Elly vraagt: Wat zijn criteria voor een ‘goede’ website?

oktober 3, 2012 • Blog, Marketing

Elly Bosman mailde mij de volgende vraag:

Hoi Marieke, ik ben bijna klaar met mijn opleiding tot creatief coach en bezig om mijn website te maken. Ik zie heel veel websites die ik absoluut niet mooi vind. En ik vraag me af: wat zijn nu eigenlijk criteria waaraan een ‘goede’ website moet voldoen?

Dankjewel Elly, een hele goede vraag.

Het is zeker belangrijk dat je website aan een aantal voorwaarden voldoet, wil je ‘m goed voor je laten werken.

Bekijk de video voor het volledige antwoord.

Hierbij mijn belangrijkste tips voor wie geen tijd of zin heeft in 9 minuten kijken:

Het gaat bij een website om:

  1. Uiterlijk
  2. Inhoud

Wat betreft het uiterlijk, let dan op:

  • Techniek
  • Design
  • Marketing

Deze 3 aspecten wil je allemaal hebben.
Moet je allemaal hebben.
Veel websites zien er schitterend uit, hebben veel geld gekost maar er zit geen techniek achter en er is niet met een marketing bril naar gekeken. Dat is erg zonde want je laat geld liggen en je website is dus niet effectief.
Want je website is niet alleen je visitekaartje, het is ook een winkel waar je producten kunt verkopen.

Het bedrijf Gangsta Goddess Designs is gespecialiseerd in de drie bovengenoemde aspecten. De investering meer dan waard!

Wat betreft de inhoud, let dan op:

  • Simpel
  • Resultaatgericht
  • Spreek aan op het overleven

Er wordt heel vaak veel wollige tekst gebruikt, alsof je moet bewijzen aan de bezoeker dat je heel slim bent door je taalgebruik.
Stop daar maar mee, je kunt beter de taal gebruiken zoals je het tegen je buurvrouw zou vertellen.
De methode die je gebruikt in je werk is ook niet zo belangrijk, de bezoeker wil weten: wat voor resultaten heeft deze persoon voor mij in petto? Er is namelijk een probleem dat (snel) opgelost moet worden.
En het klinkt misschien gemeen maar spreek de bezoeker aan op het overleven.
Jouw dienst moet gewoon gekocht worden, het kan niet anders.

Wil je meer leren over dit gedeelte van je website dan kan ik je van harte aanbevelen om te gaan naar Schrijven voor Internet.

5 algemene tips:

  1. Zorg voor een heldere lay-out en navigatie. Je wilt mensen beïnvloeden, je wilt dat ze op het ‘contact’ knopje klikken, je wilt dat ze iets bestellen. Maak het de mensen niet moeilijk, hou het overzichtelijk.
  2. Maak een weergaloze weggever en zet die prominent bovenin of rechtsboven op alle pagina’s. Op deze manier krijg je mensen op je lijst (de techniek achter je website) en dat kunnen klanten worden.
  3. Gebruik spreektaal. En veel bullits, daar houden mensen van.
  4. Claim je expert status. Moeilijk voor veel vrouwen maar laat je successen zien en wel prominent. Dit zorgt voor vertrouwen bij de bezoeker.
  5. Gooi er een mooi glittersausje overheen. Daar houden wij vrouwen van!

Nu ben jij aan de beurt:

  • Welke tips heb jij nog voor ons, wat maakt jouw website ‘wonderschoon en effectief’?
  • Wat zou jij, nu je dit weet, als eerste willen aanpassen op je website?

Ik lees je reactie heel graag hieronder!

>