👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Dit doet Frans Bauer als geen ander.

januari 9, 2020 • Blog, Marketing


Ik heb géén cd van hem in huis, hij komt niet voor op een van mijn muzieklijsten en de kans is zo goed als nul dat ik ooit naar een concert van hem zal gaan.
Toch kan ik zeggen dat ik een fan van Frans Bauer ben.

Ik vind hem een super sympathieke man, gebaseerd op wat ik zie natuurlijk.
Eenvoudig.
Grappig.
Zorgzaam.

Van de week zat hij aan tafel bij Op1.
Vier trouwe (vrouwelijke) fans zaten in het publiek.

Frans is groot geworden door dit te doen: Pure en oprechte aandacht hebben voor zijn publiek en zich niet anders voordoen dan hij is..

Sinds hij startte als zanger zorgt hij goed voor zijn fans, hij blijft na een concert net zo lang totdat iedereen die wil met hem op de foto is geweest, een praatje heeft gemaakt.
Hij heeft echt een band opgebouwd met zijn fans.
Hij heeft fandagen en hij gaat zelfs met zijn fans op vakantie tijdens fanreizen.

Ook erkent hij dat hij hén net zo goed nodig heeft als zij hem.
‘Ik zit er ook wel eens doorheen, heb ellendige momenten en dan kom ik wel eens verdrietig van het podium. Dan staan zij buiten op mij te wachten en sleuren ze mij er doorheen. Door even te kletsen, ze te horen vertellen dat ze het concert te gek vonden. Dat zijn de dingen waar het om draait.’

Een van de vrouwen vertelde dat haar inmiddels overleden moeder een nóg grotere fan was en dat Frans haar zelfs kwam opzoeken toen zij ziek was.
‘Maar Frans, je kunt toch niet ál jouw fans zoveel aandacht geven?’ vroeg de presentatrice hem.
‘Ik kan natuurlijk niet overal zijn maar als het kan probeer ik het wel. Je kan soms met hele eenvoudige dingen iemand heel blij maken, dat kost echt niet zo veel moeite en ik betrap mijzelf er op dat ik daar ook blij van word.’

Zo is het maar net: Aandacht maakt alles mooier en zowel de ontvanger als de gever voelen zich goed.
Jouw klanten hebben jou nodig en jij hen ook.
Mensen prikken echt wel door façades heen, je kunt maar beter gewoon jezelf zijn.
Frans start het jaar met een nieuw theatertournee en daagt zichzelf steeds uit om een betere versie van zichzelf te worden.​
Als je het zo zou willen noemen: Een heel fijn businessmodel!​

Nu het nieuwe jaar is gestart heb jij misschien (opnieuw) gekeken naar hoe jij dit jaar wilt werken.
Doelen en intenties gesteld voor jezelf en jouw bedrijf.

Mijn woorden voor 2020 zijn:

  • Ontspannen. Genoeg tijd voor mijzelf, mijn gezin en familie. Plezier hebben. Mijn ouders en schoonouders zullen dit jaar meer zorg en aandacht vragen en daar wil ik aan bijdragen.
  • Eenvoud. Een helder en eenvoudig aanbod van diensten. Kleine groepen.
  • Ontwikkelen. Het aanbod verder verbeteren. Mezelf verder ontwikkelen door training en coaching te volgen. Dit doorgeven aan mijn klanten.
  • Ontmoeten. Er zijn voor mijn klanten en publiek. Aandacht geven aan die vrouwen die kiezen voor zichzelf via een van mijn diensten.

Om maar meteen de daad bij het woord te voegen: Zullen we een online koffie/thee afspraak plannen?
Ik vind het leuk om je te ontmoeten en je te spreken over jouw bedrijf en jouw leven als ondernemende vrouw/moeder.
Misschien heb je een vraag waar ik je meteen mee kan helpen.
Je kunt hier een afspraak met mij plannen.

Nu hoor ik graag van jou in een reactie:
– Welke zanger/artiest is voor jou een inspiratiebron voor jouw bedrijf en waarom?
– Hoe komt dit tot uiting in jouw bedrijf/leven?
– Welke andere reactie heb je op dit artikel?

Groet,

  • Astrid schreef:

    Hallo Marieke,

    Ik reageer bijna nooit op je mails, maar lees ze heel erg graag. Ik ben een chaoot die de boel zo graag op de rit zou hebben dit jaar, hopelijk gaat het me dit jaar echt lukken.

    hartelijke groet, Astrid

    • Marieke schreef:

      Goed streven Astrid, wat is jouw plan, wat heb je nodig?
      Ik zou zeggen: neem eens contact met mij op hoe ik jou hierbij kan helpen!
      Groet, Marieke

  • >