👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Deze 3 dingen wil je op orde hebben in jouw bedrijf

juni 18, 2015 • Blog, Marketing

De meest gestelde vraag die ik krijg en ik denk dat het de meest gestelde vraag is bij alle ondernemers is:
Wat moet ik nou precies allemaal op orde hebben om (meer) klanten te krijgen?
Een mooi onderwerp voor een video.

===================================
Op 29 januari en 2 februari aanstaande geef ik een gratis online training waarin ik nog meer tips geef hoe jij jouw bedrijf in 2016 verder kunt laten groeien.

Doe je mee? Aanmelden doe je op deze pagina. Leuk je dan te zien!
==================================

Ik denk dat er drie dingen voor nodig zijn.

Het eerste wat jij op orde wilt hebben is jouw klantprofiel.
Je zult moeten weten voor wie jij er bent.
Wat zijn de problemen van deze mensen waar jij ze bij helpt of welke waarde voeg jij toe in het leven anderen?
Dit beschrijf je allemaal in je klantprofiel en dat is echt de nummer 1 voorwaarde om die klanten ook daadwerkelijk te gaan aantrekken.

Het tweede wat jij op orde wilt hebben: Jouw diensten.
Wat lever jij, wat is jouw aanbod?
Dat kan zijn een 1-op-1 traject, het kan zijn een product bijvoorbeeld armbandjes of meubels of video’s, het kan zijn dat je coaching aanbiedt of dat je hele lekkere gerechten klaarmaakt, bruiloften organiseert.
Het maakt niet uit, je zult op orde moeten hebben wat is jouw aanbod van diensten.
Wat ik heel vaak zie is dat mensen heel veel aanbod hebben, veel versnipperd, veel kleine dingetjes.
Wat ik in ieder geval altijd met mijn klanten doe is kijken hoe we dat kunnen terugsnoeien naar een helder aanbod van diensten zodat klanten kunnen zien dat er bijvoorbeeld drie keuzes zijn.
Dat maakt het voor jou als aanbieder ook veel overzichtelijker en voor de klant ook.
Wellicht een extra tip voor jou als jij ook heel veel aanbiedt.

Het derde dat je op orde moet hebben is natuurlijk je marketing.
Marketing is eigenlijk de brandstof van je bedrijf.
Niet iets dat je even één keer doet, nee, elke dag marketing.
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je vier uur per dag aan je marketing moet besteden.
Of dat echt zo is weet ik niet, misschien als je alles onder de noemer marketing zet dan klopt het wel.
Ik maak nu bijvoorbeeld deze video, dat is ook onderdeel van mijn marketing.
Daarmee ben ik zichtbaar en stuur ik waarde de wereld in.
Marketing is heel belangrijk, naast je klantprofiel en je aanbod is dat de brandstof die het verder moet regelen. Die ervoor moet zorgen dat die klanten ook naar je toekomen.

Dit zijn wat mij betreft drie dingen die je op orde wilt hebben en het lijkt allemaal heel simpel, het zijn er maar drie, toch kun je hier heel lang zoet mee zijn.
Mijn extra tip is dat je voor jezelf een goed plan maakt.
Wat wil jij bijvoorbeeld het komend jaar bereiken?
Waar wil jij jouw focus op leggen?
Weet je wie jouw klant is of werk je nu met mensen die je eigenlijk niet als jouw ideale klant zou willen bestempelen en wil je daar iets in wijzigen?
Of misschien heb je een veel te groot aanbod en wil je het gaan terugsnoeien, het overzichtelijker maken.
Of zeg je: Ik wil veel meer aan marketing gaan doen omdat ik dat eigenlijk helemaal nooit doe.
Het kan dus zijn dat een van de drie voor jou van toepassing is om wat meer aandacht aan te besteden.
Voor mij zijn het in ieder geval de drie belangrijkste en daarnaast maak een goed plan hoe je dit allemaal gaat uitvoeren want ik weet dat jij ook nog een leven hebt naast je bedrijf, met kinderen dus je bent al druk zat.

Ik hoop dat jij iets aan deze informatie hebt, je bent welkom om te reageren onderaan deze pagina.
Misschien heb je een aanvullende tip of is er iets dat je kunt delen, we kunnen allemaal ook weer van jou leren.

Op 29 januari en 2 februari aanstaande geef ik een gratis online training waarin ik nog meer tips geef hoe jij jouw bedrijf in 2016 verder kunt laten groeien.
Doe je mee?
Aanmelden doe je op deze pagina. Leuk je dan te zien!

Dankjewel voor je aandacht en tot een volgende keer!

email naam

 

 

Kleding: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>