Meld je aan voor de tips en inspiratie die ik gratis per email stuur!

Jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld zoals beschreven in de privacy verklaring

De kracht van eenvoud

oktober 25, 2016 • Blog, Marketing

 

pizza
Met een groep vrouwen was ik in Italië voor een business retraite, een aantal was er om te wandelen en te genieten, een groter aantal was er ook om te werken aan de business.
Elke avond gingen wij uit eten, zo heerlijk dat we nergens over hoefde na te denken.
Ja, we moesten alleen op vrijdag kiezen welke pizza we wilden, merkte een van de dames tijdens de evaluatie op, hahaha.
Hierboven zie je mijn keuze.

Italië heeft natuurlijk een geweldige keuken, wij waren in de regio Piemonte, in de buurt van Turijn.
Man, man, wat een culinair feest was dat zeg.
En de kracht?
Eenvoud.

Pure gerechten, geen ingewikkeld gedoe, de beste ingrediënten.
Hoe korter de kaart, hoe beter het restaurant.
En ik dacht: Ja, eenvoud is ook voor je business gewoon het allerbeste.

Ik weet nog jaren geleden toen Jamie Oliver net begon met zijn tv-carrière, The Naked Chef.
Hij had die naam gekozen omdat hij ook het pure zo belangrijk vindt.
Steeds meer weghalen, steeds minder toevoegen.

Eenvoud dus, ik hou ervan.
Ik denk dat mijn klanten, jouw klanten, heel veel mensen, ervan houden.
Geen ingewikkeld aanbod met allerlei constructies, maar helderheid in wat je te bieden hebt, liefst zo min mogelijk opties.
Geen website vol met toeters en bellen, kies voor een heldere navigatie, lekker overzichtelijk en fris.
Geen moeilijke documenten vol met onbegrijpelijke taal, gewoon een paar A4-tjes met jouw voorwaarden liefst 1 A4tje.

Less is more en kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit.
Het is mijn streven om hier steeds aan te blijven werken en om mijn klanten hier ook zo goed mogelijk in te begeleiden.
Met kleren aan 😉

Ik wil je deze week dan ook uitnodigen om Eenvoud (weer) eens de aandacht te geven die het verdient.
Bekijk jouw aanbod: Wat kan eenvoudiger? Wat kun je wegdoen?
Bekijk jouw website: Waar erger je je aan? Wat snappen mensen vaak niet?
Lees jouw voorwaarden: Kan het korter? Als je nog geen voorwaarden hebt beperk je dan tot dat ene A4-tje en gebruik heldere taal.

Of misschien ben je hier al mee bezig en kun je er iets over delen, dat mag in een reactie.

Vind jij dit een krachtig eenvoudig artikel, deel het dan gerust in jouw netwerk, dankjewel daarvoor.

En heb je een vraag over jouw business laat het mij weten. Ik help je graag verder.

Groet,

email naam

 

 

Een reactie op “De kracht van eenvoud

  1. Voor mij is eenvoud ook heel belangrijk. Ik vraag mij telkens af wat het doel is en wat het middel. Regelmatig wordt het middel een doel want ik wil bijvoorbeeld een methode/stappenplan onder de knie krijgen. Maar waar gaat het daadwerkelijk over? Wat wil ik bereiken en wat zijn de middelen die ik kan gebruiken om dit te behalen?
    Het maken van een mindmap helpt mij dan, het geeft overzicht. Vervolgens lekker wegstrepen zodat het doel weer zichtbaar wordt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.