👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Dat zeggen zoveel mensen

april 16, 2015 • Blog, Mindset

The question What Makes You Unique? on a notice board

 

Een van de eerste dingen die ik mijn klanten laat doen is dat ze op papier gaan zetten wat zij precies met hun bedrijf willen bereiken en waarom ze nu eigenlijk voor zichzelf zijn begonnen.
En het antwoord ‘mag’ dan niet zijn: Om geld te verdienen.
Want dat is te makkelijk, natuurlijk werk je óók om geld te verdienen, maar dat doen mensen in loondienst ook.

Waar we in dit geval naar op zoek zijn is het ‘waarom’, het hart van je bedrijf, jouw hart in jouw bedrijf.
Waarom zou het een potentiële klant iets moeten interesseren dat jij een geweldig mooi en uniek bedrijf hebt?
Het gaat er dan om dat je kunt vertellen waar jij in gelooft, dit werkt door in een visie die je hebt en dat uit zich vervolgens weer in wat jij doet met jouw klanten.
Bijvoorbeeld een relatietherapeut gelooft dat als je genoeg van jezelf houdt dat je dan ook gelukkig met een ander kunt zijn.
Of als loopbaancoach geloof jij dat iedereen de baan van z’n dromen kan vinden.

Ik geloof dat iedere zakenmam een succesvol bedrijf kan hebben en daarbij de balans kan houden met het gezin.
Dat komt tot uiting in mijn visie over hoe je de zaken dan kunt aanpakken (maak het kleiner) en in mijn werkwijze waarin ik onder andere steeds kijk of de stappen van mijn klanten realistisch zijn in combinatie met wat er nog meer moet gebeuren naast het werk.
Ik geloof trouwens ook dat ondernemers, en dan met name vrouwelijke ondernemers, de wereld mooier maken.

Nu kreeg ik onlangs een interessante vraag van een van mijn klanten.
Zij gelooft dat als je ècht iets wilt, dat je het dan kunt waarmaken.
Ze gelooft ook dat mooie dingen bijdragen aan een blijere wereld.
Ze vertelde dat zij haar visie niet echt uniek vindt omdat zoveel anderen dat ook zeggen.
En of ze dus nog verder moest graven naar iets ‘meer uniek’.

Wat mij betreft hoeft dat helemaal niet.
Het is niet erg dat heel veel anderen hetzelfde geloven en zeggen.
Dat is juist goed.
Want er zijn zoveel mensen, heel veel daarvan zul je nooit bereiken.
En er zijn ook heel veel mensen die je wel kunt bereiken.

Over mensen bereiken gesproken, herken jij dit:
Jij bent persoon A en je zegt iets tegen persoon B, die denkt: ‘Zal wel’.
En opeens is daar persoon C die precies hetzelfde zegt maar waardoor persoon B denkt: ‘Wow, wat gaaf! Daar kan ik wat mee!’
Alsof het gouden ei zo voor hem is neergelegd.
Terwijl jij het (potdomme) al tig keer óók hebt gezegd……

Daar gaat dit stuk ook over.
Nog een reden waarom het goed is dat veel mensen hetzelfde zeggen en dan toch op hun eigen unieke manier.
Zodat de juiste persoon het op het juiste moment hoort.

Ik ben zeker niet de enige die gelooft dat je een eigen bedrijf en het moederschap goed kunt combineren.
En toch ben ik uniek omdat er maar één Marieke is.
Zo is dat ook voor mijn klant, en zo is dat ook voor jou.
Er is geen ander zoals jij, jij bent uniek.

Wees dus vooral goed verbonden met jouw hart, het hart van jouw bedrijf.
Heb helder waar jij in gelooft, en waar jouw bedrijf aan bijdraagt.
En ga daar voor staan in alles wat je doet zonder je druk te maken om anderen die dit ook geloven voor hun bedrijf.

Er zijn tenslotte heel veel mensen zoals jij nodig om de wereld een stukje mooier te maken!

Groet,

email naam

 

 

>