👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

Bij Katy klopt alles

maart 12, 2015 • Blog, Marketing

Female singer performing

Van de week ging ik met mijn dochter van 11 naar het concert van Katy Perry.
Al maanden keken we ernaar uit.
Ik meer dan zij 😉

Vol verwachting traden wij de ‘muziek dome’ in Amsterdam binnen.
Als eerste naar de merchandise, ik stond erop dat mijn dochter een t-shirt zou hebben van haar allereerste popconcert van dit kaliber.
Mijn eerste popconcert was van Bruce Springsteen, in de jaren tachtig.
In de Kuip, ik weet nog goed dat ik met een vriendin erheen ging, super spannend was dat.

Anyway, daar zaten we dan, een t-shirt in de tas, drankje erbij, klaar voor Katy.
De zaal gevuld met 13.000 andere fans, waaronder heel veel moeders met dochters.
Licht uit, gefluit en geklap.
Let the show begin…….

Nou, een show was het.
Een wervelende show van twee uur met dansers, muzikanten, bewegende podiumdelen, enorme opblaas attributen zoals een roze Cadillac, poezenkostuums, een net echt paard, gave lichteffecten, confetti, het kon niet op.

En er was natuurlijk Katy.
Katy zong en danste, vloog aan kabels door de zaal, haalde fans uit het publiek om een selfie met ze te maken, vroeg waar de beste coffeeshop in Amsterdam is.
Wat een leuke vrouw.

Toegegeven, ik hou van haar muziek.
Dus helemaal objectief ben ik niet, zeker niet na afgelopen dinsdag.
Eigenlijk weet ik niets van haar als persoon, ik hoor alleen haar liedjes.
Ik word er vrolijk van en het geeft mij energie.
Luister maar naar ‘Firework’ als je een dipje hebt, gegarandeerd dat je er daarna weer tegenaan kunt.

Ik kan er niets aan doen dat ik, waar ik ook ben, de boel ook altijd vanuit het zakenmam perspectief bekijk.
En weet je wat het hier was?
Alles klopte gewoon.

Alles klopte bij Katy en haar concert.
Ze heeft haar ‘shit’ voor elkaar op dat podium.
Ik hou van de Amerikaanse aanpak, de professionaliteit, de details, het is gelikt, ze weten hoe ze groot moeten uitpakken.
Ik heb dat vorig jaar ook bij Justin Timberlake gezien.
Je krijgt waar voor je geld, en dan nog een flinke schep erbovenop.
‘Going the extra mile’ voor je publiek, je fans.
Het beste uit jezelf halen èn geven aan de mensen die voor jou kiezen, van je houden zelfs, en ze daarmee een geweldige ervaring geven.

Dit zette mij aan het denken:
Klopt het in mijn bedrijf?
Heb ik mijn ‘shit’ voor elkaar?
Hoe zit het met de details in mijn werk?
Geef ik wel genoeg aan mijn publiek, mijn klanten?
Kan ik daar überhaupt zelf iets over zeggen of is het aan mijn klanten om dat te bepalen?

Zelf ben ik erg van kwaliteit en details.
Ik ben daar heel gevoelig voor als ik ergens klant of bezoeker ben.
Komt dit dan ook in alles wat ik zelf doe in mijn bedrijf tot uiting?
Vast niet, terwijl ik er wel heel erg mijn best voor doe.
Ik heb een wensenlijstje qua investeringen.
Sommige aanpassingen die ik wil maken vragen alleen tijd.

Dubbele gevoelens: Er is altijd ruimte voor verbetering maar het is ook goed zoals het is.
Ik geef genoeg, ik ben genoeg.
En dat geldt ook voor jou.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe lastiger ik het mezelf maak.
Tijd om te stoppen met nadenken en gewoon mijn planning erbij pakken.
Gaan doen.
Details gaan aanbrengen waarmee ik nèt weer even dat verschil maak voor mijn klanten.
En daar zelf ook heel gelukkig van word want dat is voorwaarde #1.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en reactie:
– Welke details heb jij aangebracht om jouw klanten, jouw publiek en jezelf dat extra fijne gevoel te geven?
– Of wat zou je willen?
– Wat wil/kun jij doen zodat het meer klopt in jouw bedrijf?
– Durf je daar dan ook in te investeren?

En of je nu voor een zaal met 13.000 fans staat of met één klant hebt gewerkt, dat maakt niet uit.
Jij heb het geweldig gedaan, je hebt genoeg gegeven en daar mag je trots op zijn.

Groet, Marieke

>