👉 Gratis gids! Het gebruik van deze 7 excuses in je bedrijf kun je je ècht niet veroorloven.

3 Tips over bloggen

december 11, 2014 • Blog, Marketing

Ik was laatst op een netwerk bijeenkomst en iemand vroeg aan mij:
Marieke, dat bloggen, heeft dat nou echt zin voor mijn bedrijf?
En het viel mij die avond op dat als je dat zo vraagt aan mensen: ‘Heb jij een blog?’,
dat er dan toch heel veel mensen zijn die dat niet hebben.

Misschien geldt dit voor jou ook, vandaar dat ik deze week dit onderwerp wil behandelen.

De twee argumenten die ik het meest hoor waarom mensen (nog) geen blog hebben:
1. Er is al zoveel informatie, er zijn al zoveel blogs, mensen zitten daar niet op te wachten.
2. Ik weet niet waar ik het over moet hebben, ik heb geen idee waar ik een blog over zou kunnen schrijven.

Dus hier gaan we het nu over hebben 😉

Inderdaad, er zijn ontzettend veel blogs, er wordt ontzettend veel informatie gedeeld op het internet en via andere kanalen en dat komt omdat het werkt!

Mensen zijn hongerig naar informatie, ze willen zich graag voeden en dat is voor jou een hele mooie manier om je te verbinden met klanten en potentiële klanten.
Je kunt je expertise laten zien en je verbinden met die mensen.

Dat je niet weet waar je het over zou moeten hebben dat komt misschien omdat je het veel te moeilijk maakt voor jezelf.
Je denkt er veel te moeilijk over na terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.

Vandaag wil ik je drie tips geven hoe je makkelijk kunt starten met bloggen.

1. Je kunt aan je klanten en (Facebook) volgers vragen wat zij willen weten.
Je kunt een oproepje plaatsen en dan vraag je: ‘Wat is jouw grootste vraag met betrekking tot ……….’ (hier vul je dan iets in op jouw vakgebied).
Als je praat met klanten dan geven zij jou voortdurend informatie. Daar zitten altijd vragen bij. Er zijn altijd dingen waar ze meer over willen weten. Dat zijn allemaal onderwerpen waar jij over kunt gaan bloggen.

2. Hou het eenvoudig en overzichtelijk.
Geef bijvoorbeeld 3 tips in één artikel, wat ik nu ook doe.
Soms zie ik wel eens artikelen, die zijn zo lang, daar begin je gewoon niet aan.
Maar het kan ook weer te kort zijn.
Gemiddeld 300 tot 400 woorden per artikel is meer dan genoeg.
Een tot anderhalf A4-tje is ècht goed.

Als je veel meer over één onderwerp te vertellen hebt dan zou je het kunnen delen in kleinere stukjes en dan heb je voor de komende weken genoeg informatie om over te schrijven.
Hou het dus overzichtelijk en deel grote brokken informatie op in kleine stukjes.

3. Je kunt een case behandelen.
Je kunt gaan vertellen hoe je met een klant hebt gewerkt, wat het de klant heeft opgeleverd, wat je daarbij allemaal tegenkwam.
Allemaal waardevolle informatie voor jouw (potentiële) klanten.
Het zou natuurlijk nog leuker zijn als je de klant van de betreffende case hierbij kunt betrekken.

Er valt natuurlijk nog heel veel meer over bloggen te vertellen, dat doe ik nu niet.
Ik hoop dat deze drie tips jou helpen om in ieder geval te starten of om te kijken hoe je het wellicht kunt verbeteren.

Ik zou het heel leuk vinden om nu van jou te horen:
Heb je ooit opgezien tegen bloggen, ben je er toch mee begonnen?
Zo ja: Op wat voor manier en wat heeft het je opgeleverd?
Dankjewel voor je reactie hier onderaan.

Heb jij een vraag over jouw bedrijf, bijvoorbeeld over hoe je iets kunt doen, als je merkt dat je jezelf tegenhoudt in iets, laat het me weten en wie weet maak ik wel een video voor jou.

Ik wens je veel plezier met deze inhoud en moge het je helpen in je bedrijf.
Tot de volgende keer!

Kleding: Marc O’Polo ‘s-Hertogenbosch

>