Blog

Als ik zin heb in iets zuurs pak ik wel een citroen.

Ik heb het met mijn klanten (en met mijzelf) regelmatig over ‘grenzen stellen’, het is misschien wel het allerbelangrijkst in je bedrijf als je wilt groeien. Grenzen stellen naar jezelf én naar anderen. Naarmate je het drukker krijgt met meer klanten is het volkomen logisch dat er zaken veranderen. Dan ben ik er nog steeds […]

Lees Verder

Groot dromen en de dagelijkse realiteit.

Ik geloof in groot dromen. En ik ben niet de enige. De meest prachtige quotes vliegen mij online om de oren, van die mooie plaatjes met teksten in de trant van: If you can dream it, you can do it! Dan is er ergens hier in Nederland of in het buitenland weer een training of […]

Lees Verder

Hier kijken (nieuwe) klanten écht niet naar.

Pas geleden gaf ik de workshop Blauwdruk voor je Bedrijf en daar was een leuke vrouw die al een aantal jaar haar eigen business heeft met producten voor kinderen. Nu wilde zij haar plan gaan uitwerken om een nieuwe richting op te gaan, namelijk coaching. Ze vertelde dat ze via een eerder gevolgd trainingsweekend bij […]

Lees Verder

Plannen: digitaal of op papier?

Ik kreeg een mail van Ester, zij heeft de Zakenmam agenda gekocht waar ze heel blij mee is maar ze loopt toch tegen een issue met het plannen aan: ‘Ik heb een jaar met de digitale iPhone agenda gewerkt. Dat werkt prima vooral in combinatie met mijn man, maar verder is het niet heel handig. […]

Lees Verder

Mindf*ck, maar dan echt.

William, mijn man, was van de week voor zijn werk naar een presentatie georganiseerd door een bedrijf voor de betere koffiemachines, zij presenteerden een nieuw model. De volgende ochtend tijdens de dagelijkse routine om iedereen op tijd de deur uit te krijgen zegt hij tegen mij: ‘Weet je wie er gisteravond ook was?’ ‘Hoe moet […]

Lees Verder